Page 383 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 383
o avtorjih

programme EMMIR, European Master in Migration and Intercultural Re-
lations (University of Stavanger, Norway).

Katarina Grom je na področju didaktike slovenščine v kontekstu pismeno-
sti razvila model vertikalnega opismenjevanja. Njeno znanstveno delo se
nanaša na preučevanje pismenosti z vidika analiz kurikularnih zasnov, kar
je neposredno povezano z delovanjem pedagoških praks. Aplikativno pe-
dagoško delovanje se kaže v njenem vpeljevanju modela vertikalnega opi-
smenjevanja, kjer na področju zgodnje in začetne pismenosti povezuje dve
ločeni vzgojno-izobraževalni instituciji, tj. vrtec in osnovno šolo. Na po-
dročju zgodnje pismenosti s sodelovanjem strokovnih delavcev načrtno,
sistematično in stopenjsko razvija predopismenjevalne spretnosti predšol-
skih otrok, to pa vertikalno povezuje z učitelji v osnovni šoli pri uvajanju
integrativne metode začetnega opismenjevanja.
Katarina Grom, Ph.D. developed the model of vertical literacy in the di-
dactical field of teaching Slovenian language. Her scientific work focuses
on exploring literacy through analysing curricular foundations, which is
directly related with pedagogical practices. The applicational pedagogical
background shows through in her implementation of the vertical literacy
model by connecting two separate educational institutions – kindergar-
ten and elementary school – in the field of early and initial literacy. By col-
laborating with professional practitioners she systematically, and gradual-
ly develops the preliteracy skills of pre-school children, which she vertically
connects with elementary school teachers who implement the integrative
method of initial literacy.

Igor Peras je magister psihologije in raziskovalec na Pedagoškem inštitu-
tu. Študiral je na Univerzi v Mariboru in Jagiellonian University v Kra-
kowu, Poljska. Njegov znanstveno-raziskovalni interes je vezan predvsem
na preučevanje spletnega medvrstniškega nasilja v mladostništvu. Na Pe-
dagoškem inštitutu trenutno deluje na projektih STAIRS, DITEAM, LDN
Belong in HAND: Empowering teachers. Prav tako pa v okviru Centra za
evalvacijske študije sodeluje pri izvajanju raziskave Učinek razvijanja ču-
stvenih kompetenc na posameznikovo psihološko funkcioniranje v času pan-
demije.
Igor Peras holds a masters in psychology and is a researcher at the Educa-
tional Research Institute. He has studied at the University of Maribor and
Jagiellonian University in Krakow, Poland. His main area of research inter-

383
   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388