Page 366 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 366
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

vi z učitelji, ki vaj ne izvajajo. Celoten vzorec je vključeval 246 udeležen-
cev (M = 38,31 let; SD = 10,34), ki so bili po izločanju multivariatnih osa-
melcev uvrščeni v tri skupine: (i) učitelji (n = 36), (ii) zdravstveno osebje (n
= 21) in (iii) drugi poklici (n = 185) za izvedbo MANOVE. Rezultati kažejo,
da se psihološko funkcioniranje učiteljev ni statistično značilno razlikova-
lo v primerjavi z zdravstvenim osebjem in drugimi poklici. Primerjava uči-
teljev, ki izvajajo notranje in/ali telesne vaje in učiteljev, ki vaj ne izvajajo, ni
dala enoznačnih odgovorov. Vendar ponovljena analiza na celotnem vzor-
cu kaže, da so udeleženci, ki izvajajo notranje in/ali telesne vaje, poročali
o statistično značilnih višjih ravneh zadovoljstva z življenjem v času pan-
demije COVID-19 in mejnih statistično značilnih višjih ravneh duševnega
blagostanja (ob upoštevanju Bonferronijeve korekcije) v primerjavi z ude-
leženci, ki vaj niso izvajali. Zaključujemo, da je pandemija COVID-19 spe-
cifičen dogodek, ki se podobno odraža na psihološkem funkcioniranju po-
sameznikov ne glede na poklic in da so notranje ter telesne vaje lahko vir
podpore psihološkemu funkcioniranju v času pandemije. Predstavljena so
priporočila za nadaljnje raziskovanje in prakso.
Ključne besede: COVID-19, psihološko funkcioniranje, učitelji, poklic, epi-
demija.

Psychological functioning of teachers during the first
declaration of the COVID-19 epidemic in Slovenia
COVID-19 presents an extraordinary situation that can manifest itself
in the psychological functioning of individuals. In regards to the chang-
es and uncertainty faced during the pandemic, a decrease of positive as-
pects of psychological functioning (mental-wellbeing, life satisfaction
during COVID-19 pandemic) and an increase of negative aspects of psy-
chological functioning (general anxiety, COVID-19 anxiety, and stress
during COVID-19 pandemic) is expected. The present paper studied the
psychological functioning of teachers during the first epidemic in Slove-
nia and compared teachers’ psychological functioning to the psychologi-
cal functioning of medical staff and individuals working in other profes-
sions. Moreover, we checked, if teachers who perform inner and/or body
exercises, reported better psychological functioning compared to teachers
not performing the exercises. The sample consisted of 246 participants (M
= 38,31 years; SD = 10,34) who were divided into three groups for perform-
ing MANOVA’s after multivariate outliers were excluded: (i) teachers (n =
36), (ii) medical staff (n = 21), and (iii) other professions (n = 185). Results
show that the psychological functioning of teachers did not significantly

366
   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371