Page 363 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 363
povzetki ■ summaries

Tanja Rupnik Vec, Mojca Suban
Kako formativno spremljanje pri pouku matematike vpliva
na matematično znanje in doživljanje kompetentnosti
za učenje matematike?
Pričujoča raziskava je del širše raziskave, ki smo jo na ZRSŠ izvajali v šol-
skem letu 2018-2019 pri različnih predmetih, z namenom, da preverimo
učinke poučevanja po načelih formativnega spremljanja na znanje in ve-
ščine ter nekatere druge vidike doživljanja učencev v razredu. Raziskava
je potekala po principih eksperimenta: učenci, uvrščeni v eksperimental-
no skupino so bili poučevani po načelih formativnega spremljanja, učen-
ci v kontrolni skupini pa so bili deležni pouka, ki ni potekal po načelih for-
mativnega spremljanja. Preverili smo šest različnih hipotez, pri čemer smo
uporabili različne instrumente, s katerimi smo ugotavljali dosežke v zna-
nju in veščinah ter drugih vidikih doživljanja učencev, tako sebe, kot okoli-
ščin, vezanih na pouk. Poročilo se nanaša na dosežke in doživljanje učen-
cev pri pouku matematike. V raziskavi za pouk matematike ugotavljamo,
da v kratkem časovnem obdobju nekaj mesecev, v katerem se je izvajala in-
tervencija, znotraj eksperimentalne skupine, niti na OŠ niti na SŠ ni priš-
lo do pričakovanih razlik na večini preverjanih spremenljivk, izkazane pa
so bile nekatere pomembne razlike med učenci eksperimentalne in učen-
ci kontrolne skupine, predvsem na srednješolskem nivoju, v prid rezultatov
eksperimentalne skupine, ki je bila že leto dni pred prvim merjenjem pou-
čevana po načelih formativnega spremljanja.
Ključne besede: formativno spremljanje, matematika, veščine, kakovost od-
nosov, občutek kompetentnosti
How does formative assessment in mathematics
lessons affect mathematical knowledge and experience
of competence for learning mathematics?
The present research is part of a broader research conducted at ZRSŠ in the
2018-2019 school year in various subjects, in order to examine the effects of
teaching according to the principles of formative assessment on knowledge
and skills and some other aspects of students’ experiences in the classroom.
The research was conducted according to the principles of the experiment:
students in the experimental group were taught according to the principles
of formative assessment, and students in the control group were not taught
according to the principles of formative assessment. We tested six differ-
ent hypotheses, using different instruments to determine the achievements
in knowledge and skills and other aspects of students’ experiences, both

363
   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368