Page 361 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 361
povzetki ■ summaries

(Keating and Janmaat, 2015). Through the present paper, we were interested
in whether this kind of connection and difference between students with
higher SES and their participation in school activities is reflected in prima-
ry school. The aim of the study was to investigate whether there is a con-
nection between SES and children‘s participation in civic school activities
of eighth-graders in Slovenia. The research tested the hypothesis that stu-
dents coming from families with higher SES are more involved in the scho-
ol’s civic activities. We also examined the connection between SES and di-
fferent forms of school participation. The calculations showed a statistically
significant result for each of the variables included in the student‘s partici-
pation in civic activities. It turned out that students coming from families
with a higher SES are more likely to participate in civic activities at school
than those coming from families with a lower SES.
Keywords: children‘s rights, participation, SES, ICCS, eighth graders

Jasmina Mirčeva, Mirna Macur
Prispevek k proučevanju besedilnih spretnosti mladih
v Sloveniji
V prispevku so predstavljene besedilne spretnosti mladih, ki omogočajo
razumevanje in uporabo pisnih besedil, ter pomembno vplivajo na njiho-
vo življenje in delo. V celotni populaciji odraslih ima skupina mladih v Slo-
veniji bolj razvite besedilne spretnosti kot druge starostne kategorije. Kljub
temu je med mladimi veliko takih, ki nimajo ustreznih spretnosti za rav-
nanje s sodobnimi informacijami, ki jih vsebujejo različne vrste besedil,
obrazci in slikovni prikazi, ter za njihovo uporabo v novih okoliščinah.
Namen prispevka je predstaviti besedilne spretnosti mladih v Sloveniji,
poiskati dejavnike, ki nanje vplivajo in ugotoviti nekatere trajne značilnos-
ti, ki osvetljujejo njihovo vlogo na trgu dela in v družbi. Prispevek temelji
na kvantitativni metodologiji, ki je omogočila poiskati dejavnike, ki zna-
čilno vplivajo na spretnosti mladih. Analizirali smo slovensko podatkov-
no bazo mednarodne raziskave PIAAC, ki je reprezentativna, saj je izvede-
na po strogih OECD metodoloških kriterijih. V prispevku je uporabljen le
del baze – mladi od 16. do 24. leta starosti. Proučevanje je bilo izvedeno z
metodami univariatne in bivariatne analize ter multiplo linearno regresij-
sko analizo.
Dejavniki, ki najbolj pojasnjujejo raven njihovih spretnosti, so: udeležba
v formalnem izobraževanju (ß = 0,225), število knjig v gospodinjstvu (ß =

361
   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366