Page 330 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 330
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

Rezultati predstavitve in uporabe ABC pristopa med slovenskimi uči-
telji, ki so podali povratne informacije, so zelo pozitivni. Po izvedbi delav-
nice so učitelji s petstopenjsko lestvico ocenili uporabnost, sistematičnost,
preglednost, jasnost in strukturiranost delavnice ter podali proste odgovo-
re k splošni oceni. Vseh deset učiteljev, vključenih v izvedbo delavnice, je
z najvišjimi ocenami ovrednotilo vse podane kriterije, še posebej pa so iz-
postavili pozitivno, ustvarjalno, diskusijsko sodelovanje in komunikacijo
ter širok vpogled v načrtovanje in oblikovanje poučevanja predmeta Nara-
voslovje. Prav tako so učitelji prepoznali vključenost pestrih metod pouče-
vanja, ter možnosti za vključitev različnih tehnologij. Oblikovanje vizualne
»zgodbe poučevanja« je bila učiteljem v pomoč pri pogledu na obstoječ na-
čin dela, ob tem pa jim je omogočila videti, kako ga lahko izboljšajo z uved-
bo novih metod učenja in poučevanja, preverjanja in ocenjevanja, ga mor-
da umestiti tudi v spletno okolje ali dvigniti na ravni e-učenja.

Ugotavljamo, da je pristop »ABC learning design«, pripravljen v
slovenščini in prilagojen našemu izobraževalnemu okolju, smiselno
predstaviti širši skupnosti učiteljev. Njegova uporaba bi, po našem prepri-
čanju, nedvomno olajšala celovit pristop k načrtovanju pouka v najširšem
pomenu besede.

Ob koncu podajamo tudi pozitivno oceno prenosa znanja, pridoblje-
nega v tujini v okviru INOVUP projekta na terciarno kot sekundarno ra-
ven. V nadaljevanju bi lahko spremljali uspešnost izvajanja ABC učnega
pristopa v širši praksi.

Zahvala
Članek je rezultat raziskovalnega dela, sofinanciranega s strani Republike
Slovenije in Evropske unije iz Evropskega socialnega sklada v okviru pro-
jekta Inovativno učenje in poučevanje v visokem šolstvu (INOVUP).

Literatura
Arthur, Michael . „The boundaryless career at 20: where do we stand, and whe-

re can we go?.“ Career Development International (2014).
Arthur, Michael. „From research-led to research-based teaching.“  Research

Fortnight 30 (2014).
Beetham, Helen, and Rhona Sharpe, eds. Rethinking pedagogy for a digital age:

Designing and delivering e-learning. routledge, (2007).

330
   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335