Page 326 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 326
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

riculum initiative« (Fung, 2014). Skupina UCL za digitalno izobraževanje
(»UCL´s Digital Education team«) skupaj s Centrom za spodbujanje uče-
nja in poučevanja (»Centre for Advancing Learning and Teaching«) tesno
sodelujeta s fakultetami za zagotavljanje kontekstualizirane podpore za
evalvacijo in razvoj novih kurikulov ter v izogib njihovemu le formalne-
mu oblikovanju (Nicol, 2012). Avtorja Clive Young in Natasa Perovic z UCL
sta pri iskanju preprostega, racionalnega pristopa, ki bi omogočal nasta-
nek dobro zasnovanih programov na trdnih izobraževalnih načelih obli-
kovala »ABC learning design« učni pristop, ki je hkrati časovno učinkovit
in osredotočen na proces (Young in Perović, 2016). Kurikularnim skupi-
nam pri oblikovanju modulov ali študijskih programov omogoča inten-
zivno delo v obliki delavnic in razvoj grafične predstavitve, kar so v izsled-
kih raziskav priporočale tudi študije različnih institucionalnih pristopov
(Knight et al. 2014; Beetham, 2012). Povezani kurikulum, ki je zgoraj ome-
njen kot glavna strateška izobraževalna pobuda UCL, je predstavljen s še-
stimi razsežnostmi učenja in povzet po teoretičnem okvirju Diane Lauril-
lard (Laurillard, 2012), ki briše ločnico med poučevanjem in raziskovanjem
(Arthur, 2014). Šest učnih pristopov kot so usvajanje znanja (branje/gleda-
nje/poslušanje), raziskovanje, utrjevanje, uporaba znanja, razprava in sode-
lovanje (ang. »acquisition, inquiry, practice, production, discussion and col-
laboration«) tvorijo ABC komplet s šestimi karticami. Dodatno gradivo oz.
dokumentacija za izvedbo delavnic vključuje delovni list za zapis iztočnic z
vidika ciljev in vsebine (ang. »viewpoints«) ter oceno obstoječih učnih ak-
tivnosti (slika 1A), podlogo za novo oblikovanje vizualne oblike zapisa za
doseganje ciljev z vrstami in zaporedji učnih dejavnosti, ki vključujejo tudi
možnosti dela na daljavo. Za namen vključitve evalvacije kot sestavnega
dela učnega procesa je vključeno načrtovanje formativnega in sumativnega
preverjanja in ocenjevanja.

Delo v »ABC learning design« delavnicah, ki smo jo v nadaljevanju iz-
vedli tudi z učitelji, ima časovni okvir 90 min in je organizirano na nasled-
nji način:
I. Kratka predstavitev, ki udeležencem približa posamezna orodja

in njihovo pedagoško ozadje.
II. Ocena trenutnega stanja uporabljenih učnih aktivnosti v progra-

mu, modulu ali predmetu s katero se strinjajo vsi člani ekipe in jo
predstavijo moderatorjem. Udeleženci tudi narišejo grobo »obli-
ko« v radarsko karto oz. t.i. »spider« grafikon.

326
   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331