Page 325 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 325
profesionalni r azvoj učiteljev in upor aba »abc learning design« pristopa
dročju visokošolskega izobraževanja (Resolucija o Nacionalnem progra-
mu visokega šolstva 2011–2020). Konzorcijski partnerji projekta INOVUP
so Univerza v Ljubljani (vodilni partner), Univerza v Mariboru, Univerza
na Primorskem pa tudi Fakulteta za informacijske študije v Novem mes-
tu. Projektu se je pridružilo še 29 samostojnih visokošolskih zavodov. V
okviru številnih projektnih aktivnostih je tudi oblikovanje multiplikator-
jev in izvajanje usposabljanj. Multiplikatorji so visokošolski učitelji z raz-
ličnih področij raziskovalnega in pedagoškega dela, ki se v okviru projek-
ta, o različnih pedagoških vprašanjih, usposabljajo na tujih visokošolskih
zavodih in inštitucijah. Pridobljena spoznanja za uporabo sodobnih oblik,
metod in pristopov poučevanja multiplikatorji nato širijo v slovenski vi-
sokošolski prostor. Eden prvih takšnih prenosov znanja, s kratkega mul-
tiplikatorskega obiska na University College London (UCL), je bil v letu
2019 predstavljen in izveden na Fakulteti za naravoslovje in matematiko,
UM. Štiriurnega usposabljanja z naslovom »Visokošolsko poučevanje v
Angliji - utrinki in refleksija multiplikatorskih izkušenj« se je udeležilo 13
visokošolskih učiteljev, ki so bili seznanjeni s strategijo in cilji University
College London, teoretičnim okvirjem »povezanega kurikuluma« v praksi
na UCL (A Connected curriculum for Higer Education at UCL), izkustve-
nim pogledom na poučevanje na UCL ter glavnimi značilnostmi pristopa
t.i. »ABC learning design« (ang. Arena, Blended, Connected) - oblikovanja
aktivnih, sodobnih in medsebojno povezanih učnih načrtov. Prenos in pre-
izkus hitrega in kreativnega načrtovanja učenja in poučevanja ABC, raz-
vitem na UCL, kot inovativnega in fleksibilnega načina poučevanja iz tuje
prakse v slovenski izobraževalni prostor je bil narejen tudi med slovenski-
mi osnovnošolskimi učitelji. V vzorec so bili vključeni učitelji, ki so v letu
2019/2020 na Fakulteti za naravoslovje in matematiko, Univerze v Mari-
boru obiskovali program dokvalifikacije za poučevanje predmeta Naravo-
slovje v OŠ. S kratko raziskavo smo želeli pridobiti mnenja učiteljev o upo-
rabnosti ABC učnega pristopa pri načrtovanju pouka.
»ABC learning design« pristop in metodologija
Ugledna in priznana raziskovalna multidisciplinarna univerza University
College London je po univerzi v Oxfordu in v Cambridgeu tretja najstarej-
ša univerza v Angliji (ustanovljena leta 1826) z več kot 39.000 študenti ter
6000 akademskim in raziskovalnim osebjem. Njihovemu vodilnemu cilju,
biti najboljši na svetu v povezovanju raziskav in izobraževanja, sledi stra-
tegija univerze zlasti s pobudo povezanega kurikuluma »Connected Cur-
325
dročju visokošolskega izobraževanja (Resolucija o Nacionalnem progra-
mu visokega šolstva 2011–2020). Konzorcijski partnerji projekta INOVUP
so Univerza v Ljubljani (vodilni partner), Univerza v Mariboru, Univerza
na Primorskem pa tudi Fakulteta za informacijske študije v Novem mes-
tu. Projektu se je pridružilo še 29 samostojnih visokošolskih zavodov. V
okviru številnih projektnih aktivnostih je tudi oblikovanje multiplikator-
jev in izvajanje usposabljanj. Multiplikatorji so visokošolski učitelji z raz-
ličnih področij raziskovalnega in pedagoškega dela, ki se v okviru projek-
ta, o različnih pedagoških vprašanjih, usposabljajo na tujih visokošolskih
zavodih in inštitucijah. Pridobljena spoznanja za uporabo sodobnih oblik,
metod in pristopov poučevanja multiplikatorji nato širijo v slovenski vi-
sokošolski prostor. Eden prvih takšnih prenosov znanja, s kratkega mul-
tiplikatorskega obiska na University College London (UCL), je bil v letu
2019 predstavljen in izveden na Fakulteti za naravoslovje in matematiko,
UM. Štiriurnega usposabljanja z naslovom »Visokošolsko poučevanje v
Angliji - utrinki in refleksija multiplikatorskih izkušenj« se je udeležilo 13
visokošolskih učiteljev, ki so bili seznanjeni s strategijo in cilji University
College London, teoretičnim okvirjem »povezanega kurikuluma« v praksi
na UCL (A Connected curriculum for Higer Education at UCL), izkustve-
nim pogledom na poučevanje na UCL ter glavnimi značilnostmi pristopa
t.i. »ABC learning design« (ang. Arena, Blended, Connected) - oblikovanja
aktivnih, sodobnih in medsebojno povezanih učnih načrtov. Prenos in pre-
izkus hitrega in kreativnega načrtovanja učenja in poučevanja ABC, raz-
vitem na UCL, kot inovativnega in fleksibilnega načina poučevanja iz tuje
prakse v slovenski izobraževalni prostor je bil narejen tudi med slovenski-
mi osnovnošolskimi učitelji. V vzorec so bili vključeni učitelji, ki so v letu
2019/2020 na Fakulteti za naravoslovje in matematiko, Univerze v Mari-
boru obiskovali program dokvalifikacije za poučevanje predmeta Naravo-
slovje v OŠ. S kratko raziskavo smo želeli pridobiti mnenja učiteljev o upo-
rabnosti ABC učnega pristopa pri načrtovanju pouka.
»ABC learning design« pristop in metodologija
Ugledna in priznana raziskovalna multidisciplinarna univerza University
College London je po univerzi v Oxfordu in v Cambridgeu tretja najstarej-
ša univerza v Angliji (ustanovljena leta 1826) z več kot 39.000 študenti ter
6000 akademskim in raziskovalnim osebjem. Njihovemu vodilnemu cilju,
biti najboljši na svetu v povezovanju raziskav in izobraževanja, sledi stra-
tegija univerze zlasti s pobudo povezanega kurikuluma »Connected Cur-
325