Page 320 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 320
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

Zaznani so bili tudi učinki na ravni vodstva, pri čemer so vodstvene
delavke poročale o večjem zavedanju pomena podpore na ravni vrtca.
»Tak način dela bomo uporabljali tudi v prihodnje. Razvojna sku-

pina vodij učeče se skupnosti bo delovala kot podporna točka za
delo učeče se skupnosti na ravni vrtca.« (ravnateljica)

Zaključek
V obeh okoljih sta bili USS pripoznani kot učinkoviti strategiji za povezo-
vanje strokovnih delavcev in za spreminjanje prakse. Vodje USS so poro-
čale, da je bila zunanja podpora raziskovalk Centra ključna za kakovostno
USS. Med drugimi ključnimi pogoji za uspešno delovanje USS so bili pre-
poznani še motivirano vodstvo z vizijo profesionalnega razvoja strokov-
nih delavcev, ki jih vključuje v procese odločanja; dobro pripravljene vodje
USS in motivirani strokovni delavci; jasna delitev vlog in opredeljene od-
govornosti vodij in članov USS; čas in prostor izvedbe srečanj ter pozitivno
vzdušje oz. varno učno okolje.

V obeh okoljih je bilo ključnega pomena, da so bili od samega začetka
v proces vključeni vsi strokovni delavci, da so imeli možnost soodločati pri
vsebini, ter da so na srečanjih USS izhajali iz lastne prakse.

Literatura
Brajković, Sanja. 2019. Profesionalne učeče se skupnosti v vrtcih in osnovnih

šolah. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
Cochran-Smith, Marilyn, Lytle, Susan L. 2002. Teacher Learning Communiti-

es – Teacher Learning and the New Professional Development, Commu-
nity, Teacher Learning Communities. http://education.sta- teuniversity.
com/pages/2483/Teacher-Learning-Communities.html
Jensen, Bente, Hulpia, Hester, Režek, Mateja, in Sousa, Joana. 2020. Supporting
the collaboration between ECEC core and assisting practitioners. Endline
report of the VALUE project in 4 countries (BE, DK, PT, SL). Copenha-
gen: Aarhus University. Pridobljeno s: https://www.value-ecec.eu
Jensen, Peter in Rasmussen, Astrid W. 2018. Professional development and
its impact on children in early childhood education and care: A meta-a-
nalysis based on European studies. Scandinavian Journal of Educational
Research. 63 (6): 935-950.
Peeters, Jan, De Kimpe, Chris in Brandt, Steven. 2016. The competent ECEC
system in the city of Ghent: A long-term investment in continuous profe-

320
   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325