Page 317 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 317
učeče se skupnosti kot del kompetentnega sistema podpore ...

Vloga zunanje podpore
V obeh okoljih je bila vloga raziskovalk Centra podpora vodjem USS, s ka-
terimi so se redno mesečno srečevale. V prvem vrtcu so se s tremi vod-
ji sestale sedemkrat, v drugem + pa z enajstimi vodji in svetovalno skupi-
no desetkrat. Vsebina srečanj je bila refleksija njihove prakse vodenja USS,
struktura teh podpornih srečanj pa je sledila siceršnji strukturi USS, tako
da so raziskovalke modelirale izvedbo takih srečanj. Raziskovalke so omo-
gočale povezovanje med vodji USS, refleksijo njihove prakse vodenja (dis-
kusija o izzivih, dobrih praksah, ipd.), oblikovanje skupnega razumevanja
kakovosti vodenja (na podlagi pripravljenih gradiv) ter vnašanje sprememb
v prakso (z oblikovanjem akcijskih načrtov).

V celotnem procesu je bil velik poudarek namenjen formativnemu
spremljanju lastnega profesionalnega razvoja strokovnih delavk, ki so v
ta namen oblikovale individualen portfolio profesionalnega razvoja. Stro-
kovne delavke so dokumentirale spremembe na področju razumevanja iz-
branih vsebinskih področij, vodje učečih se skupnosti pa spremembe na
področju vodstvenih kompetenc. Učinke smo spremljali tudi prek skupin-
skega poglobljenega intervjuja.

Raziskovalna metoda
Udeleženci
V skupinskem poglobljenem intervjuju je sodelovalo 23 strokovnih in
vodstvenih delavk obeh vrtcev, ki so sodelovala v projektu. Vključene so
bile vodje USS (3 vzgojiteljice, 3 pomočnice vzgojiteljic, 1 pomočnica ravna-
telja) ter člani USS (7 vzgojiteljic, 7 pomočnic vzgojiteljic) . Z ravnateljicama
(2) je bil izveden polstrukturiran intervju.

Pripomočki in postopek
Z vodji in članicami USS smo izvedli skupinski poglobljeni intervju, z
vodstvenimi delavkami pa polstrukturiran intervju.

Skupinske poglobljene intervjuje smo opravljali v vsakem okolju po-
sebej in ločeno z vsako skupino. Pri oblikovanju skupin za skupinski
poglobljeni intervju smo sledili načinu dela v USS v posameznem okolju.
Tako je bil v prvem vrtcu intervju s člani USS izveden v mešani skupini
(vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic skupaj), v drugem okolju pa je bil iz-
veden v dveh ločenih skupinah, in sicer posebej z vzgojiteljicami in posebej

317
   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322