Page 316 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 316
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

izbrali ISSA pedagoško področje Inkluzija, različnost, demokratične vred-
note, ki naslavlja kompetence strokovnih delavcev na tem področju.

Na nivoju vrtca so oblikovali eno USS, ki so jo vodile tri vodje, od ka-
terih je bila ena vodstvena delavka (pomočnica ravnateljice za vrtec). Med
samo izvedbo srečanj USS so vodje skupino delile v manjše skupine, kar je
omogočalo poglobljeno diskusijo, povezovanje in refleksijo prakse. Pri na-
daljnji delitvi so bile vodje posebej pozorne na sestavo manjših skupin, in
sicer na razmerje med vzgojiteljicami in pomočnicami vzgojiteljic ter na to,
da tandemi oddelkov v manjših skupinah niso bili skupaj. Ta razmislek je
bil pomemben zaradi razmerij moči med vzgojiteljicami in pomočnicami
vzgojiteljic (Peeters 2016) ter zaradi prevzemanja pričakovanih in ustalje-
nih vlog v skupini (vodstvo je opozorilo, da bodo vzgojiteljice v primeru, da
bodo v skupini skupaj s pomočnico vzgojiteljice iz svojega oddelka prevze-
male bolj aktivno vlogo oz. se bodo tudi pomočnice pogosteje postavile v
bolj pasiven položaj).

Drugo okolje
Drugi vrtec je organizacijsko samostojen in leži nekaj kilometrov jugo-
vzhodno od Ljubljane. Vrtec deluje na devetih lokacijah, vključuje 720 ot-
rok in zaposluje 89 strokovnih delavk, od katerih jih je več kot polovica (50)
pomočnic vzgojiteljic. Zaposlujejo še logopedinjo, dve specialni pedagogi-
nji in spremljevalca gibalno oviranemu otroku. Skrb za profesionalni ra-
zvoj vseh strokovnih delavcev je del vizije vrtca in eden osrednjih strateških
ciljev. V projektu VALUE so videli priložnost za dodatno zunanjo podpo-
ro pri doseganju zastavljenega strateškega cilja. Kot prednostno nalogo so si
v vrtcu v okviru letnega delovnega načrta zastavili krepitev ustvarjalnosti,
področju pa so kot podporo pri refleksiji prakse s procesnega vidika prid-
ružili še vseh sedem ISSA pedagoških področij kakovosti.

V USS so preoblikovali obstoječe strokovne aktive. Teh je bilo enajst,
vsak pa je vključeval osem oz. devet strokovnih delavk. USS so bile zaradi
številčnosti kadra in posledično zahtevnosti izvedbene logistike homoge-
ne (samo vzgojiteljice oz. pomočnice vzgojiteljic). Kljub temu so na pobu-
do strokovnih delavk izvedli dve »mešani« USS, kar je bil svojevrsten orga-
nizacijski zalogaj. Vodstvene delavke (ravnateljica, pomočnici ravnateljice,
svetovalni delavki) so oblikovale svetovalno skupino, katere naloga je bila
podpora vodjem USS. Pred vsako izvedbo USS so jim bile na voljo za skup-
no načrtovanje, iskanje dodatnih virov ipd.

316
   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321