Page 319 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 319
učeče se skupnosti kot del kompetentnega sistema podpore ...
Učinki
Največji učinki so bili zaznani na področju sodelovanja med strokovnimi
delavkami. Strokovne in vodstvene delavke so poročale o:
– večji medsebojni povezanosti;
»Vsak načrt sva z vzgojiteljico oblikovali skupaj, skupaj sva ga tudi
evalvirali. Prej nismo delali na tak način.« (pomočnica vzgojitelji-
ce)
»Občutek, da se je zgodila večja povezanost, sodelovanje, medse-
bojno zaupanje, povezovanje; enakovrednost strokovnih delavk;
da so se tudi začele rušiti posamezne osebne bariere, da so si upa-
le povedati, se začele poslušati, bolj upoštevati druga drugo.« (rav-
nateljica vrtca)
– izboljšani komunikaciji na ravni strokovnih delavk, več medse-
bojnega učenja;
»Zelo dobro se mi zdi, da sva obe iz tandema sodelovali na sreča-
nju iste učeče se skupnosti. Tako sva se lahko še kasneje pogovar-
jali o vsebinah, o katerih smo govorili na srečanju, in skupaj raz-
mišljali o rešitvah, ki so najboljše za najino skupino. To je res fino,
da smo vsi vključeni v učečo se skupnost, ker lahko še kasneje na-
daljujemo z diskusijami, ki smo jih začeli na srečanju.« (pomoč-
nica vzgojiteljice)
– večjemu zavedanju pomena kontinuirane podpore pri profesio-
nalnem razvoju;
»Veliko sem naredila na sebi, na svoji praksi. Najbolj mi je pri tem
pomagalo pisanje refleksij.« (pomočnica vzgojiteljice)
– o spremembah praks v kontekstu vsebin, ki so jih na nivoju vrtca
poglabljali;
»Če ne bi tako poglobljeno razmišljale o kreativnosti in tako na-
črtno opazovale otrok ter hkrati oblikovale načrtov sprememb
prakse, otrokom ne bi ponudile takšnih priložnosti za raziskova-
nje, kot smo jih zdaj.« (vzgojiteljica)
– o potrditvi svojega dela s strani kolegov.
319
Učinki
Največji učinki so bili zaznani na področju sodelovanja med strokovnimi
delavkami. Strokovne in vodstvene delavke so poročale o:
– večji medsebojni povezanosti;
»Vsak načrt sva z vzgojiteljico oblikovali skupaj, skupaj sva ga tudi
evalvirali. Prej nismo delali na tak način.« (pomočnica vzgojitelji-
ce)
»Občutek, da se je zgodila večja povezanost, sodelovanje, medse-
bojno zaupanje, povezovanje; enakovrednost strokovnih delavk;
da so se tudi začele rušiti posamezne osebne bariere, da so si upa-
le povedati, se začele poslušati, bolj upoštevati druga drugo.« (rav-
nateljica vrtca)
– izboljšani komunikaciji na ravni strokovnih delavk, več medse-
bojnega učenja;
»Zelo dobro se mi zdi, da sva obe iz tandema sodelovali na sreča-
nju iste učeče se skupnosti. Tako sva se lahko še kasneje pogovar-
jali o vsebinah, o katerih smo govorili na srečanju, in skupaj raz-
mišljali o rešitvah, ki so najboljše za najino skupino. To je res fino,
da smo vsi vključeni v učečo se skupnost, ker lahko še kasneje na-
daljujemo z diskusijami, ki smo jih začeli na srečanju.« (pomoč-
nica vzgojiteljice)
– večjemu zavedanju pomena kontinuirane podpore pri profesio-
nalnem razvoju;
»Veliko sem naredila na sebi, na svoji praksi. Najbolj mi je pri tem
pomagalo pisanje refleksij.« (pomočnica vzgojiteljice)
– o spremembah praks v kontekstu vsebin, ki so jih na nivoju vrtca
poglabljali;
»Če ne bi tako poglobljeno razmišljale o kreativnosti in tako na-
črtno opazovale otrok ter hkrati oblikovale načrtov sprememb
prakse, otrokom ne bi ponudile takšnih priložnosti za raziskova-
nje, kot smo jih zdaj.« (vzgojiteljica)
– o potrditvi svojega dela s strani kolegov.
319