Page 304 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 304
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

li oz. zelo redko, 2 = redko, 3 = včasih, 4 = pogosto in 5 = zelo pogosto oz.
vedno).

Tabela 51: Doživljanje izvajanja vaj za spodbujanje čuječnosti pri udeleženkah

Postavka M SD

Z veseljem sem se pridružil/a k izvajanju vaje. 4,08 ,92

Med izvajanjem vaje sem užival/a. 4,03 ,99

S pomočjo izvajanja vaj sem spoznal/a nekaj novega o sebi. 3,41 1,01

Med izvajanjem vaj sem se dolgočasil/a. 2,27 1,02

Med izvajanjem vaj sem doživel/a neprijetna občutja. 1,78 ,85

Težko sem sledil/a navodilom. 2,24 1,07

Ob izvajanju vaj sem se sprostil/a. 4,05 ,99

Med izvajanjem vaj so mi misli zelo uhajale.  3,32 ,82

Med izvajanjem vaje sem bil/a prisoten/na in čuječa. 3,32 ,88

Med izvajanjem vaj me je veliko stvari motilo (npr. način izvedbe, glas, besedilo...) 1,54 ,73

Med izvajanjem vaje so me presenetili moji odzivi (npr. čustvene reakcije). 2,54 ,84

Udeleženke študije so pri sebi opažale tudi nekatere spremembe, ki so

vztrajale po izvedeni čuječnostni praksi, kot so višja stopnja sočutja do sebe
in do drugih, višja čuječnost, nižja stopnja anksioznosti in boljše spoprije-
manje s stresom. Tabela 52 prikazuje rezultate udeležencev o učinkih, ki so

jih pri sebi opazile po izvedbi posamezne vaje in so jih pripisale učinkom

izvajanja tehnike čuječnosti. Udeleženke so svoje strinjanje s posamezno

trditvijo označile na petstopenjski ocenjevalni lestvici (1= nikoli oz. zelo
redko, 2 = redko, 3 = včasih, 4 = pogosto in 5 = zelo pogosto oz. vedno). Pri-
kazane so srednje vrednosti (M) in razpršitev (SD) rezultatov po posame-
znih postavkah.

Tabela 52: Opažene spremembe pri udeleženkah po izvedbi čuječnostne vaje

Postavka M SD
Po izvedbi vaj sem čutil/a več energije. 3,16 ,96
Po izvedbi vaj sem imel/a več motivacije. 3,40 ,99
Po izvajanju vaj sem se lažje učil/a. 3,21 ,98
Po izvajanju vaj sem bil/a bolj prijazen/na in sočuten/na do sebe.  3,75 ,93
Po izvajanju vaj sem bil/a bolj prijazen/na in sočuten/na do drugih. 3,68 1,03
Po izvajanju vaj sem bil/a bolj čuječ/a in pozoren/na na „tukaj in sedaj“. 3,62 ,95
Po vaji sem se tekom dneva še večkrat spomnil/a na občutja, ki sem jih doživel/a
med izvajanjem vaje. 3,30 1,27
Zvečer sem lažje zaspal/a.
Po izvajanju vaje čuječnosti je bil moj dan lepši. 2,92 1,04
Po izvajanju vaje čuječnosti sem bolje organiziral/a svoje dnevne aktivnosti.  3,40 ,99
3,19 1,13

304
   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309