Page 305 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 305
ajanje čuječnosti v študijski proces
Postavka M SD
Po izvajanju vaje sem se bolje spoprijel/a s stresom. 3,46 1,02
Po izvajanju vaje sem čutil/a manj anksioznosti. 3,73 1,12
Udeleženke študije so ocenile tudi smiselnost uvajanja čuječnosti v
študijski proces in svojo motivacijo za vključitev v programe razvijanja ču-
ječnosti, organizirane izven rednega študijskega procesa. Rezultati so pri-
kazani v tabeli 53. Večina udeleženk je izrazila visoko stopnjo strinjanja z
uvajanjem koncepta čuječnosti in tehnik za spodbujanje čuječnosti v viso-
košolski študijski proces ter menila, da bi slednje izboljšalo kvaliteto njiho-
vega študija.
Tabela 53: Ocena smiselnosti vključevanja čuječnostne prakse v študijski proces
Postavka M SD
Tehnike izvajanja čuječnosti so dobrodošel del rednega študijskega programa. 4,38 ,76
Menim, da bi lahko podobne vaje čuječnosti izvajali kot del rednega študijskega 4,16 ,93
procesa (npr. pred ali med predavanji).
Če bi bil na fakulteti organiziran program učenja in izvajanja tehnik čuječnosti, bi 3,84 1,17
se ga z veseljem udeležil/a.
Menim, da redno izvajanje tehnik čuječnosti pripomore k bolj učinkovitemu štu- 4,00 ,71
diju.
Izvajanje tehnik čuječnosti med študijskim procesom (npr. pred ali med predava- 3,89 ,84
nji) bi povečalo mojo kvaliteto učenja.
Udeleženke so ocenjevale tudi vpliv oz. korist, ki bi jo po njihovem
mnenju prineslo izvajanje čuječnostne prakse med študijskim procesom na
posamezne vidike njihovega študijskega dela in splošnega počutja (tabela
54). Korist izvajanja programa čuječnosti so ocenile s pomočjo petstopenj-
ske ocenjevalne lestvice (1= povsem nekoristno, 2 = pretežno nekoristno, 3
= niti koristno, niti nekoristno, 4 = pretežno koristno in 5 = zelo koristno).
Prikazane so srednje vrednosti (M) in razpršitev (SD) rezultatov po posa-
meznih postavkah. Iz tabele lahko opazimo, da so udeleženke za večino od
navedenih področij dela in delovanja ocenile, da bi lahko izvajanje prakse
čuječnosti v sklopu študijskega procesa koristno vplivalo nanje. Še zlasti to
velja za njihov odnos do samega sebe in do drugih, kvaliteto vsakdanjega
življenja, spoprijemanje s stresom, pozornost in koncentracijo.
305
Postavka M SD
Po izvajanju vaje sem se bolje spoprijel/a s stresom. 3,46 1,02
Po izvajanju vaje sem čutil/a manj anksioznosti. 3,73 1,12
Udeleženke študije so ocenile tudi smiselnost uvajanja čuječnosti v
študijski proces in svojo motivacijo za vključitev v programe razvijanja ču-
ječnosti, organizirane izven rednega študijskega procesa. Rezultati so pri-
kazani v tabeli 53. Večina udeleženk je izrazila visoko stopnjo strinjanja z
uvajanjem koncepta čuječnosti in tehnik za spodbujanje čuječnosti v viso-
košolski študijski proces ter menila, da bi slednje izboljšalo kvaliteto njiho-
vega študija.
Tabela 53: Ocena smiselnosti vključevanja čuječnostne prakse v študijski proces
Postavka M SD
Tehnike izvajanja čuječnosti so dobrodošel del rednega študijskega programa. 4,38 ,76
Menim, da bi lahko podobne vaje čuječnosti izvajali kot del rednega študijskega 4,16 ,93
procesa (npr. pred ali med predavanji).
Če bi bil na fakulteti organiziran program učenja in izvajanja tehnik čuječnosti, bi 3,84 1,17
se ga z veseljem udeležil/a.
Menim, da redno izvajanje tehnik čuječnosti pripomore k bolj učinkovitemu štu- 4,00 ,71
diju.
Izvajanje tehnik čuječnosti med študijskim procesom (npr. pred ali med predava- 3,89 ,84
nji) bi povečalo mojo kvaliteto učenja.
Udeleženke so ocenjevale tudi vpliv oz. korist, ki bi jo po njihovem
mnenju prineslo izvajanje čuječnostne prakse med študijskim procesom na
posamezne vidike njihovega študijskega dela in splošnega počutja (tabela
54). Korist izvajanja programa čuječnosti so ocenile s pomočjo petstopenj-
ske ocenjevalne lestvice (1= povsem nekoristno, 2 = pretežno nekoristno, 3
= niti koristno, niti nekoristno, 4 = pretežno koristno in 5 = zelo koristno).
Prikazane so srednje vrednosti (M) in razpršitev (SD) rezultatov po posa-
meznih postavkah. Iz tabele lahko opazimo, da so udeleženke za večino od
navedenih področij dela in delovanja ocenile, da bi lahko izvajanje prakse
čuječnosti v sklopu študijskega procesa koristno vplivalo nanje. Še zlasti to
velja za njihov odnos do samega sebe in do drugih, kvaliteto vsakdanjega
življenja, spoprijemanje s stresom, pozornost in koncentracijo.
305