Page 268 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 268
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

riatno analizo smo vključili tudi dve sociodemografski spremenljivki: spol (1
– moški, 2 – ženski) in starost mladostnika.

Načrt analize
Najprej smo izvedli bivariatno analizo in preučili odnose med vzgojnimi
stili, podporo, pritiskom in šolsko uspešnostjo. Prav tako smo s primerjavo
povprečij in ANOVO preučili razlike v šolski uspešnosti glede na vse šti-
ri vzgojne stile. Za napovedovanje šolske uspešnosti smo izvedli multiva-
riatno analizo. Zaradi ordinalne odvisne spremenljivke (povprečna ocena)
smo uporabili postopek ordinalne regresijske analize. V model smo poleg
ključnih napovedovalnih spremenljivk (štirih starševskih vzgojnih stilov,
starševske podpore pri izobraževanju in starševskega nadzora pri izobraže-
vanju) vključili tudi zgoraj navedene kontrolne spremenljivke.

Rezultati

Slika 7: Razlike v povprečni šolski oceni mladih glede na vzgojni stil staršev
V sliki 7 prikazujemo, kako se šolski uspeh (povprečna ocena) razlikuje
glede na vzgojni stil staršev. Glede na to, da je odgovor 3 pomenil »pretežno
3–4/8–9«, odgovor 4 pa »pretežno 4–5/9–10«, lahko sklenemo, da so mla-
dostniki v povprečju dosegali prav dober uspeh. Najvišjo povprečno oceno
so dosegali mladi, vzgojeni v avtoritativnem vzgojnem stilu (M = 3,22, SD

268
   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273