Page 247 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 247
učitelji v obdobju prve razglasitve epidemije covid-19 ...

li« - »5 = Vedno«). Zanesljivost in veljavnost vprašalnika sta preverjeni na
slovenskih vzorcih (Kozina, 2012), vendar je bil vprašalnik do sedaj upo-
rabljen zgolj na učencih in dijakih ter prilagojen šolskemu kontekstu. Za
namene raziskave so bile postavke, ki so se ozko nanašale na šolski kon-
tekst, spremenjene (5 postavk). Vrednost Cronbachovega α koeficienta za
splošno anksioznost je znašala 0,90, za čustva, skrbi in odločanje pa 0,86;
0,61 in 0,76.

COVID-19 anksioznost. Novo razvita lestvica Anksioznost, vezana na
pandemijo COVID-19 je bila oblikovana za merjenje specifične situacijske
anksioznosti tekom pandemije. Za merjenje smo razvili 4 postavke (npr.
»Skrbi me, da se bom okužil/a s COVID-19«). Udeleženci so poročali, kako
pogosto so postavke veljale za njih tekom pandemije na petstopenjski Liker-
tovi lestvici (»1 = Nikoli« - »5 = Vedno«). Lestvica ni bila pilotirana, vendar
na njeno veljavnost kažejo korelacije v pričakovani smeri z uveljavljenimi
konstrukti v tej raziskavi (npr. LAOM in WEMWBS). Vrednost Cronbac-
hovega α koeficienta je znašala 0,85.

Stres v času pandemije COVID-19. Doživljanje stresa v času pandemi-
je smo merili s postavko: »Ste bili v času pandemije COVID-19 v stresu?«.
Udeleženci so odgovarjali na petstopenjski lestvici (»1 = Da, bil/-a sem v iz-
jemno velikem stresu, tj. šel/šla sem na bolniško« - »5 = Ne, nisem bil/-a v
stresu«). Postavke smo rekodirali, pri čemer višji rezultat na lestvici pome-
ni višjo raven doživetega stresa. Merjenje stresa z eno postavko se je že iz-
kazalo za veljavno (Littman et al., 2006).

Zadovoljstvo z življenjem v času pandemije COVID-19. Zadovoljstvo z
življenjem smo merili s postavko: »Kako zadovoljni ste z življenjem v času
pandemije COVID-19?«. Udeleženci so odgovarjali na deset-stopenjski le-
stvici (»1 = Nikakor nisem zadovoljen/-a« - »10 = Popolnoma sem zadovo-
ljen/-a«). Merjenje zadovoljstva z življenjem z eno postavko se je že izkaza-
lo kot veljavno (Cheung in Lucas, 2014).

Izvajanje notranjih vaj (temelječih na meditaciji) in telesnih vaj (teme-
lječih na jogi). Udeleženci so odgovarjali na postavke o izkušnjah in za-
nimanju za izvajanje notranjih in telesnih vaj. Odgovarjali so s pomočjo
pet-stopenjske lestvice, ki je obsegala odgovore od 1 do 5 (»1 = Nisem še me-
ditiral/-a oziroma izvajal/-a podobnih notranjih vaj, in me to tudi ne zani-
ma«; »2 = Nisem še meditiral/-a oziroma izvajal/-a podobnih notranjih vaj,
vendar bi rad/-a poskusil/-a«; »3 = Imam izkušnje z meditacijo oziroma po-
dobnimi notranjimi vajami, vendar to ni zame«; »4 = Imam izkušnje z me-
ditacijo oziroma podobnimi notranjimi vajami, so mi všeč, vendar jih ne

247
   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252