Page 202 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 202
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse
ka in utemeljiti razloge za implementacijo teh vsebin v učni načrt. Poleg te-
oretične umeščenosti učnih vsebin smo želeli ponuditi konkretne primere
vaj, ki izhajajo iz vaj za študij Dramske igre, prilagojenih razvojni stopnji in
predznanju osnovnošolskih učencev z upoštevanjem sodobnih didaktičnih
usmeritev. Učitelji jih lahko uporabijo pri poučevanju govornih tem pri po-
uku retorike, pa če gre za učne vsebine ali le prvine, ki jih moramo obvla-
dovati pri pripravi govornega nastopa. Vaje pripomorejo k razvoju govorne
domišljije, k pridobivanju govorne samozavesti, ki jo učenci nujno potrebu-
jejo, ter k premagovanju treme. Poskušali smo tudi prikazati pomembnost
ozaveščanja lastnega diha, kar pripomore ne samo k izboljšanju govora,
ampak tudi k premagovanju stresa in treme, kar je za sodobnega posame-
znika (tudi izven meja javnega nastopanja) izjemno pomembno.
Literatura
Bevk, Alida. »Vloga anatomije in fiziologije pri poučevanju govora.« V Govor v
pedagoški praksi, ur. Katarina Podbevšek in Nina Žavbi, 199–205. Ljublja-
na: Znanstvena založba Filozofske fakultete in UL AGRFT, 2019.
Cazden, Joanna. »Stalking the calm buzz: how the polyvagal theory links stage
presence, mammal evolution, and the root of the vocal nerve.« Voice and
Speech Review, 11, 2 (2017): 132‒153.
Cvetek, Slavko. Poučevanje kot profesija, učitelj kot profesionalec. Radovljica:
Didakta, 2005.
Fitzmaurice, Catherine. »Breathing is Meaning.« V The Vocal Vision, ur. Mar-
ian Hampton, 247–252. New York: Applause books, 1997.
Fitzmaurice, Catherine. »Structured Breathing.« Vasta Newsletter 17, 1 (2003).
ht t p s : //s t a t i c 1 . s q u a r e s p a c e . c o m /s t a t i c /55 6 9 e 19 f e 4 b 0 2 fd 6 8 7 f 7 7 b -
0f/t/5a754892c830259c5383c803/1517635731086/Structured+Breathing+2018.
pdf (Dostop: 6. 6. 2019).
Hague, Daydrie, in Sandege, Mary J. »Evaluating the effects of stress reduction
tehniques and Fitzmaurice Voicework® on physiologic markers and men-
tal stages related to performance anxiety in student actors.« Voice and
Speech Review 10, 2‒3 (2016): 121‒130.
Kollwitz, Melissa. »Breath, tremoring, and performance anxiety: How can
Fitzmaurice Voicework’s Destructuring address performance anxiety in
undergraduate acting training.« Voice and Speech Review 10, 2‒3 (2016):
100‒120.
202
ka in utemeljiti razloge za implementacijo teh vsebin v učni načrt. Poleg te-
oretične umeščenosti učnih vsebin smo želeli ponuditi konkretne primere
vaj, ki izhajajo iz vaj za študij Dramske igre, prilagojenih razvojni stopnji in
predznanju osnovnošolskih učencev z upoštevanjem sodobnih didaktičnih
usmeritev. Učitelji jih lahko uporabijo pri poučevanju govornih tem pri po-
uku retorike, pa če gre za učne vsebine ali le prvine, ki jih moramo obvla-
dovati pri pripravi govornega nastopa. Vaje pripomorejo k razvoju govorne
domišljije, k pridobivanju govorne samozavesti, ki jo učenci nujno potrebu-
jejo, ter k premagovanju treme. Poskušali smo tudi prikazati pomembnost
ozaveščanja lastnega diha, kar pripomore ne samo k izboljšanju govora,
ampak tudi k premagovanju stresa in treme, kar je za sodobnega posame-
znika (tudi izven meja javnega nastopanja) izjemno pomembno.
Literatura
Bevk, Alida. »Vloga anatomije in fiziologije pri poučevanju govora.« V Govor v
pedagoški praksi, ur. Katarina Podbevšek in Nina Žavbi, 199–205. Ljublja-
na: Znanstvena založba Filozofske fakultete in UL AGRFT, 2019.
Cazden, Joanna. »Stalking the calm buzz: how the polyvagal theory links stage
presence, mammal evolution, and the root of the vocal nerve.« Voice and
Speech Review, 11, 2 (2017): 132‒153.
Cvetek, Slavko. Poučevanje kot profesija, učitelj kot profesionalec. Radovljica:
Didakta, 2005.
Fitzmaurice, Catherine. »Breathing is Meaning.« V The Vocal Vision, ur. Mar-
ian Hampton, 247–252. New York: Applause books, 1997.
Fitzmaurice, Catherine. »Structured Breathing.« Vasta Newsletter 17, 1 (2003).
ht t p s : //s t a t i c 1 . s q u a r e s p a c e . c o m /s t a t i c /55 6 9 e 19 f e 4 b 0 2 fd 6 8 7 f 7 7 b -
0f/t/5a754892c830259c5383c803/1517635731086/Structured+Breathing+2018.
pdf (Dostop: 6. 6. 2019).
Hague, Daydrie, in Sandege, Mary J. »Evaluating the effects of stress reduction
tehniques and Fitzmaurice Voicework® on physiologic markers and men-
tal stages related to performance anxiety in student actors.« Voice and
Speech Review 10, 2‒3 (2016): 121‒130.
Kollwitz, Melissa. »Breath, tremoring, and performance anxiety: How can
Fitzmaurice Voicework’s Destructuring address performance anxiety in
undergraduate acting training.« Voice and Speech Review 10, 2‒3 (2016):
100‒120.
202