Page 166 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 166
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse
učencev povezani, prav tako pa se z državljansko vednostjo učencev pove-
zuje tudi število knjig doma in dosežena višja oziroma visoka šola (ibid.).
Vprašalnik je meril percepcije učencev o državljanstvu in prav tako je
bil uporabljen za pridobitev informacij o značilnostih in ozadju učencev in
učenk (Schulz et al., 2018: 5).
Vprašanje je naslednje (Köhler et al., 2018: 108):
Ali si kdaj v šoli sodeloval/-a v kateri izmed naštetih dejavnosti?
Upoštevaj vse šole, na katere si hodil/-a od prvega razreda naprej.
Možni odgovori:
Da, sodeloval/-a sem v zadnjih dvanajstih mesecih.
Da, sodeloval/-a sem, toda pred več kot letom dni.
Ne, nikdar nisem sodeloval/-a.
Zanimale so nas naslednje aktivnosti (naštete dejavnosti pri vpraša-
nju):
Aktivno sodelovanje v organizirani razpravi
Volitve za predstavnika razreda ali v šolski parlament
Sodelovanje pri odločitvah o tem, kako se vodi šolo
Sodelovanje v razpravah na zboru učencev
Kandidiranje za predstavnika razreda ali za šolski parlament
Sodelovanje v dejavnosti, zaradi katere bi šola postala bolj okoljsko prijazna (npr. z varčno upora-
bo vode ali z recikliranjem odpadkov)
Iz naštetih kategorij je izračunana lestvica, ki odraža državljansko
participacijo učencev v šoli (S_SCHPART) (Schulz et al., 2018: 280–281).
Tabela 29: Participacija osmošolcev v Sloveniji pri državljanskih aktivnostih na šoli
Ne, nikdar nisem Da, sodeloval/-a sem, Da, sodeloval/-a sem v
sodeloval/-a toda pred več kot le- zadnjih dvanajstih me-
64,14 (1,09) tom dni secih
Aktivna participacija v 16,41 (0,82)
organizirani razpravi 19,90 (0,91) 15,96 (0,72)
Volitve za predstavni- 75,91 (0,86)
ka razreda ali v šolski 64,65 (1,04) 17,73 (0,94) 65,86 (1,34)
parlament
Participacija pri odlo- 15,70 (0,68) 8,39 (0,51)
čitvah o tem, kako se 20,87 (0,92) 14,47 (0,67)
vodi šolo
Participacija v razpra-
vah na zboruučencev
166
učencev povezani, prav tako pa se z državljansko vednostjo učencev pove-
zuje tudi število knjig doma in dosežena višja oziroma visoka šola (ibid.).
Vprašalnik je meril percepcije učencev o državljanstvu in prav tako je
bil uporabljen za pridobitev informacij o značilnostih in ozadju učencev in
učenk (Schulz et al., 2018: 5).
Vprašanje je naslednje (Köhler et al., 2018: 108):
Ali si kdaj v šoli sodeloval/-a v kateri izmed naštetih dejavnosti?
Upoštevaj vse šole, na katere si hodil/-a od prvega razreda naprej.
Možni odgovori:
Da, sodeloval/-a sem v zadnjih dvanajstih mesecih.
Da, sodeloval/-a sem, toda pred več kot letom dni.
Ne, nikdar nisem sodeloval/-a.
Zanimale so nas naslednje aktivnosti (naštete dejavnosti pri vpraša-
nju):
Aktivno sodelovanje v organizirani razpravi
Volitve za predstavnika razreda ali v šolski parlament
Sodelovanje pri odločitvah o tem, kako se vodi šolo
Sodelovanje v razpravah na zboru učencev
Kandidiranje za predstavnika razreda ali za šolski parlament
Sodelovanje v dejavnosti, zaradi katere bi šola postala bolj okoljsko prijazna (npr. z varčno upora-
bo vode ali z recikliranjem odpadkov)
Iz naštetih kategorij je izračunana lestvica, ki odraža državljansko
participacijo učencev v šoli (S_SCHPART) (Schulz et al., 2018: 280–281).
Tabela 29: Participacija osmošolcev v Sloveniji pri državljanskih aktivnostih na šoli
Ne, nikdar nisem Da, sodeloval/-a sem, Da, sodeloval/-a sem v
sodeloval/-a toda pred več kot le- zadnjih dvanajstih me-
64,14 (1,09) tom dni secih
Aktivna participacija v 16,41 (0,82)
organizirani razpravi 19,90 (0,91) 15,96 (0,72)
Volitve za predstavni- 75,91 (0,86)
ka razreda ali v šolski 64,65 (1,04) 17,73 (0,94) 65,86 (1,34)
parlament
Participacija pri odlo- 15,70 (0,68) 8,39 (0,51)
čitvah o tem, kako se 20,87 (0,92) 14,47 (0,67)
vodi šolo
Participacija v razpra-
vah na zboruučencev
166