Page 167 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 167
ga socialno-ekonomskega statusa pr i dr žavljanskih aktivnostih osmošolcev ...

Ne, nikdar nisem Da, sodeloval/-a sem, Da, sodeloval/-a sem v
  sodeloval/-a toda pred več kot le- zadnjih dvanajstih me-
40,89 (1,24) tom dni secih
Kadidiranje za pred-
stavnika razreda ali za 51,53 (1,07) 24,22 (1,06) 34, 89 (1,02)
šolski parlament
Participacija v dejav- 27,47 (0,98) 21,00 (1,04)
nosti, zaradi katere bi
šola postala bolj okolj-
sko prijazna (npr. z
varčno uporabo vode
ali z recikliranjem od-
padkov)

Vir: Nacionalna baza ICCS 2016. Lastni izračuni. Opomba: Standardne napake so
navedene v oklepajih.

Analiza rezultatov poročanja o pogostosti participacije osmošolcev v
različnih oblikah državljanskih aktivnosti na šoli je pokazala, da kar ve-
lik delež učencev še nikoli ni sodelovalo pri odločitvah o tem, kako se vodi
šolo, to je odgovorilo kar 75, 91 odstotkov učencev. 64,14 odstotkov učen-
cev jih je odgovorilo, da še nikdar niso aktivno sodelovali v organizira-
ni razpravi, velik delež učencev pa zajema tiste, ki so odgovorili, da še ni-
koli niso sodelovali v razpravah na zboru učencev. Podatki so pokazali, da
je v zadnjih dvanajstih mesecih največ učencev sodelovalo pri volitvah za
predstavnika ali za šolski parlament, o tem je poročalo kar 65,86 odstot-
kov učencev. V naslednjem koraku smo testirali povezavo med SES in dr-
žavljansko participacijo učencev v šoli.

Tabela 30: Participacija osmošolcev v Sloveniji pri državljanskih aktivnostih v šoli v povezavi
s SES

SES in participacija Regresijski koeficient t-vrednost
1,83 (0,16) 11,78

Vir: Nacionalna baza ICCS 2016. Lastni izračuni. Opomba: Standardne napake so
navedene v oklepajih

Vrednost regresijskega koeficienta je 1,83 s standardno napako 0,16.
Ocenjena vrednost t-testa je 11,78, kar je v absolutni vrednosti večje od 1,96
in kaže, da je rezultat statistično značilen s 95-odstotno stopnjo zaupanja.
Torej lahko vidimo, da SES pozitivno povezan z državljansko udeležbo
učencev v šoli. To pomeni, da učenci, ki imajo višji SES, običajno bolj sode-
lujejo pri državljanskih aktivnostih na šoli. Na vsako enoto povečanja SES

167
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172