Page 169 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 169
vloga socialno-ekonomskega statusa pr i dr žavljanskih aktivnostih osmošolcev ...

skih determinant na uresničevanje otrokove pravice do participacije tako
na teoretični kot praktični ravni še vedno velik.

Temu pritrjujejo tako rezultati tujih raziskav kot naše raziskave, ki so
pokazali, da obstaja povezava med socialno-ekonomskim statusom in dr-
žavljansko participacijo osmošolcev v šolah v Sloveniji. Na raziskovalno
vprašanje, ki smo si ga zastavili, lahko odgovorimo, da učenci, ki prihaja-
jo iz družin z višjim SES, ponavadi v večji meri sodelujejo pri državljanskih
aktivnostih, ki so na voljo po šolah v Sloveniji.

Družbeni ali socialno-ekonomski status in njegov prenos skozi ge-
neracije je del raziskovalnega procesa že dolgo, vendar je bil fokus pred-
vsem na transmisiji iz staršev na otroke. Pred dvema letoma je slovenske
in evropske medije preplavila novica o generacijski transmisiji neenakost,
katere študijo sta naredila Braun in Stuhler (2015) in s katero sta dokazala,
obstojnost transmisije v kar štirih generacijah. Na podlagi pridobljenih re-
zultatov in sorodnih študij na obravnavanem področju, meniva, da bi bilo
smiselno tako v slovenskem kot evropskem prostoru opraviti več študij ve-
zanih na analizo generacijske transmisije neenakosti ter njihovega vpliva
na uresničevanje otrokovih pravic skozi različna področja njihovega delo-
vanja.

Literatura
Althusser, Louis. Izbrani spisi. Ljubljana: Založba /*cf., 2000. 
Boljka, Urban, Tamara Narat, in Špela Orehek. “Politična Participacija Otrok

in Mladostnikov v Sloveniji in Njihov Vrednotno-Politični Profil.”. V Po-
ložaj Otrok v Sloveniji Danes: Situacijska Analiza., ur. Andreja Černak
Meglič in Barbara Kobal Tomc, 264–80. Ljubljana: Inštitut RS za social-
no varstvo, 2017. 
Bradley, Robert H., in Robert Corwyn. “Socioeconomic Status and Child De-
velopment.” Annual review of psychology. U.S. National Library of Medi-
cine, 2002. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11752490/. 
Braun, Sebastian Till, in Jan Stuhler. “The Transmission of Inequality Across
Multiple Generations: Testing Recent Theories with Evidence from Ger-
many.” Wiley Online Library. John Wiley & Sons, Ltd. Dostopno 11. de-
cember, 2020. https://www.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/
ecoj.12453. 
“Children, Youth, Families and Socioeconomic Status.” American Psycholo-
gical Association. American Psychological Association. Dostopno 11. de-

169
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174