Page 148 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 148
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

Tabela 26: Hierarhična multipla regresijska analiza za spremenljivke, ki napovedujejo
izvajanja odnosnega nasilja

Odnosno nasilje

Model 1 Model 2

B βB 0,03 β
1,28
-0,01 Korak 1: -0,03
0,00 -0,04
Spol 0,00 -0,06 -0,01 -0,01
Starost
Učna uspešnost -0,05 0,00 0,01
R2 -0,07
-0,01 0,00 -0,02
Kompetentnost -0,14*
Samozavest 0,01 0,05
Karakter 0,03*
Skrb Korak 2:
Povezanost
ΔR2 0,00
R2 -0,01
F za spremembo R2
0,00

-0,02
0,01

0,01
0,66

Opombe: *p < 0,05, **p < 0,01, ***p < 0,001.

Iz tabele 27 je razvidna hierarhična regresijska analiza za spremenljiv-
ke, ki napovedujejo besedno viktimizacijo. V prvem koraku, v katerem so
bile vključene demografske spremenljivke, se je zgolj spol izkazal kot stati-
stično značilen napovednik besedne viktimizacije. Podobno kot pri bese-
dnem nasilju, so tudi v tem primeru moški tisti, ki poročajo o višji stopnji
besedne viktimizacije. Demografske spremenljivke so pojasnile 2 % varian-
ce besedne viktimizacije. V drugem koraku so bili vključeni kazalniki po-
zitivnega razvoja mladih, med katerimi je bila zgolj povezanost statistično
značilen napovednik besedne viktimizacije, kar pomeni, da so tisti udele-
ženci, ki poročajo, da so bolj povezani z vrstniki, starši, fakulteto in soci-
alno skupnostjo, v manjši meri žrtve besednega nasilja. Skupno vključene
spremenljivke pojasnijo 6 % variance odnosnega nasilja.

148
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153