Page 147 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 147
medvrstniško nasilje med študentkami in študenti ...

sta spol in starost statistično značilna negativna napovednika izvajanja be-
sednega nasilja, kar pomeni, da moški in mlajši udeleženci v večji meri iz-
vajajo besedno nasilje kot ženske udeleženke oziroma starejši udeleženci
raziskave. V drugem koraku so bili vključeni kazalniki pozitivnega razvoja
mladih, ki dodatno pojasnijo 4 % variance izvajanja besednega nasilja. Iz-
med vseh vključenih spremenljivk je zgolj skrb statistično značilen napove-
dnik izvajanja besednega nasilja, in sicer so udeleženci, ki so poročali o višji
stopnji skrbi, v manjši meri izvajalci besednega nasilja. Vse vključene spre-
menljivke pojasnijo 16 % variance izvajanja besednega nasilja.

Tabela 25: Hierarhična multipla regresijska analiza za spremenljivke, ki napovedujejo
izvajanje besednega nasilja

Besedno nasilje

Model 1 Model 2

BβB β

Korak 1: -0,10 -0,35*** -0,09 -0,32***
Spol -0,01 -0,14**
Starost 0,00 0,02 -0,09 -0,15**
Učna uspešnost 0,12*** 0,00 0,02
R2 Korak 2:

Kompetentnost 0,01 0,05
Samozavest 0,01 0,04
Karakter -0,01 -0,04
Skrb
Povezanost -0,03 -0,12*
ΔR2 -0,02 -0,09
R2 0,04*
F za spremembo R2
0,12*** 0,16***
17,45*** 2,25*

Opombe: *p < 0,05, **p < 0,01, ***p < 0,001.

V tabeli 26 je predstavljena hierarhična regresijska analiza za spre-
menljivke, ki napovedujejo izvajanje odnosnega nasilja. Rezultati kažejo,
da demografske spremenljivke ne napovedujejo izvajanja odnosnega na-
silja, medtem ko je iz drugega koraka razvidno, da udeleženci, ki so po-
ročali o višji stopnji skrbi, poročajo o nižji stopnji izvajanja odnosnega
nasilja.

147
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152