Page 150 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 150
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

Tabela 28: Hierarhična multipla regresijska analiza za spremenljivke, ki napovedujejo
odnosno viktimizacijo

Odnosna viktimizacija

Model 1 Model 2

BβBβ

Korak 1:

Spol 0,01 0,04 0,01 0,02
Starost
Učna uspešnost 0,00 -0,02 0,00 -0,01
R2
0,00 -0,01 0,00 0,03
Kompetentnost
Samozavest 0,00
Karakter
Skrb Korak 2:
Povezanost
ΔR2 -0,01 -0,04
R2
F za spremembo R2 -0,01 -0,08

0,01 0,03

0,00 0,00

-0,03 -0,15**

0,05**

0,00 0,05*

0,26 3,46**

Opombe: *p < 0,05, **p < 0,01, ***p < 0,001.

Diskusija

Namen prispevka je bil preveriti pojavnost izvajanja in doživljanja medvr-
stniškega nasilja med študenti in študentkami v slovenskem prostoru ter
napovedno vrednost demografskih spremenljivk in kazalnikov pozitivne-
ga razvoja mladih. Rezultati so pokazali, da se tako izvajanje kot doživljanje
nasilja pri študentkah in študentih pojavlja v manjši meri, a vendar je o iz-
vajanju oziroma doživljanju enega izmed nasilnih dejanj poročala približno
desetina udeležencev. Rezultati hierarhične regresijske analize so pokazali,
da je spol statistično značilen napovednik izvajanja in doživljanja besedne-
ga nasilja, medtem ko je starost statistično značilen napovednik zgolj izva-
janja besednega nasilja. Izmed kazalnikov pozitivnega razvoja mladih, se
je skrb pokazala kot statistično značilen napovednik obeh oblik izvajanja
nasilja, povezanost pa kot statistično značilen napovednik obeh oblik do-
življanja nasilja. Ostali kazalniki pozitivnega razvoja mladih niso bili stati-
stično značilni napovedniki izvajanja nasilja ali viktimizacije.

Splošno gledano so spol, starost, učna uspešnost in kazalniki pozitiv-
nega razvoja mladih pojasnili sorazmeroma nizko stopnjo variance izva-

150
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155