Page 146 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 146
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse
dvakrat na mesec drugi norčujejo iz njih). Pri poročanju o doživljanju od-
nosnega nasilja izstopa ignoriranje s strani študentov/k, ko so bili s svojimi
prijatelji (8,7 % udeležencev je poročalo, da se vsaj enkrat ali dvakrat na me-
sec zgodi, da jih študenti ignorirajo, ko so s svojimi prijatelji).
Tabela 24: Frekvence odgovorov na posamezne postavke, ki merijo besedno in odnosno
viktimizacijo (N = 364).
Nikoli Redko Enkrat Enkrat Nekaj- Vsak dan
ali dvak- na teden krat na
64 teden 4
(17,6 %) rat na (1,1 %)
mesec 4
68 (1,1 %) 1
V tem študijskem letu ... 271 (18,7 %) 14 7 (0,3 %)
... so se študenti norčevali iz (74,5 %) (3,8 %) (1,9 %) 4
mene. (B) 29 (1,1 %) 2
.... je študent/ka imel/a o 275 (8,0 %) 9 7 (0,5 %)
meni nesramne pripombe. (B) (75,5 %) (2,5 %) (1,9 %) 3
... so si študenti o meni izmis- 38 (0,8 %) 1
lili šale. (B) 316 (10,4 %) 10 4 (0,3 %)
... so študenti komentirali moj (86,8 %) (2,7 %) (1,1 %) 2
videz na način, ki me je pri- 31 (0,5 %) 2
zadel. (B) 314 (8,5 %) 6 3 (0,5 %)
... so se mi študenti posmeho- (86,3 %) (1,6 %) (0,8 %) /
vali. (B) 13 / 1
... so mi študenti dajali nesra- 326 (3,6 %) 3 2 (0,3 %)
mne vzdevke. (B) (89,6 %) (0,8 %) (0,5 %) /
... študent/ka ni želel/a biti 26 1
moj/a prijatelj/ica, ker me 347 (7,1 %) 1 1 6 (0,3 %)
drugi niso marali. (O) (95,3 %) (0,3 %) (0,3 %) (1,6 %)
... me je študent/ka ignori- 44 3
ral/a, ko je bil/a s svojimi pri- 327 (12,1 %) 8 2 2 (0,8 %)
jatelji. (O) (89,8 %) (2,2 %) (0,5 %) (0,5 %)
... je študent/ka svoje prijate- 20 2
lje obrnil/a proti meni. (O) 292 (5,5 %) 16 3 / (0,5 %)
... nisem bil/a povabljen/a k (80,2 %) (4,4 %) (0,8 %)
študentu/ki, ker me ostali ne 13 / 2
marajo. (O) 335 (3,6 %) 2 3 (0,5 %)
... je študent/ka spodbujal/a (92,0 %) (0,5 %) (0,8 %) /
ostale, da so o meni sprožili 17 2
govorice. (O) 340 (4,7 %) 6 3 (0,5 %)
... so me študenti namerno iz- (93,4 %) (1,6 %) (0,8 %)
ključili iz aktivnosti. (O) 23 2
334 (6,3 %) 8 3 (0,5 %)
(91,8 %) (2,2 %) (0,8 %)
333 4 2
(91,5 %) (1,1 %) (0,5 %)
Opombe: B – besedna viktimizacija, O – odnosna viktimizacija
Iz tabele 25 je razvidna hierarhična regresijska analiza za spremenljiv-
ke, ki napovedujejo izvajanje besednega nasilja. Demografske spremenljiv-
ke, ki so bile vključene v prvem koraku, pojasnijo 12 % variance, pri čemer
146
dvakrat na mesec drugi norčujejo iz njih). Pri poročanju o doživljanju od-
nosnega nasilja izstopa ignoriranje s strani študentov/k, ko so bili s svojimi
prijatelji (8,7 % udeležencev je poročalo, da se vsaj enkrat ali dvakrat na me-
sec zgodi, da jih študenti ignorirajo, ko so s svojimi prijatelji).
Tabela 24: Frekvence odgovorov na posamezne postavke, ki merijo besedno in odnosno
viktimizacijo (N = 364).
Nikoli Redko Enkrat Enkrat Nekaj- Vsak dan
ali dvak- na teden krat na
64 teden 4
(17,6 %) rat na (1,1 %)
mesec 4
68 (1,1 %) 1
V tem študijskem letu ... 271 (18,7 %) 14 7 (0,3 %)
... so se študenti norčevali iz (74,5 %) (3,8 %) (1,9 %) 4
mene. (B) 29 (1,1 %) 2
.... je študent/ka imel/a o 275 (8,0 %) 9 7 (0,5 %)
meni nesramne pripombe. (B) (75,5 %) (2,5 %) (1,9 %) 3
... so si študenti o meni izmis- 38 (0,8 %) 1
lili šale. (B) 316 (10,4 %) 10 4 (0,3 %)
... so študenti komentirali moj (86,8 %) (2,7 %) (1,1 %) 2
videz na način, ki me je pri- 31 (0,5 %) 2
zadel. (B) 314 (8,5 %) 6 3 (0,5 %)
... so se mi študenti posmeho- (86,3 %) (1,6 %) (0,8 %) /
vali. (B) 13 / 1
... so mi študenti dajali nesra- 326 (3,6 %) 3 2 (0,3 %)
mne vzdevke. (B) (89,6 %) (0,8 %) (0,5 %) /
... študent/ka ni želel/a biti 26 1
moj/a prijatelj/ica, ker me 347 (7,1 %) 1 1 6 (0,3 %)
drugi niso marali. (O) (95,3 %) (0,3 %) (0,3 %) (1,6 %)
... me je študent/ka ignori- 44 3
ral/a, ko je bil/a s svojimi pri- 327 (12,1 %) 8 2 2 (0,8 %)
jatelji. (O) (89,8 %) (2,2 %) (0,5 %) (0,5 %)
... je študent/ka svoje prijate- 20 2
lje obrnil/a proti meni. (O) 292 (5,5 %) 16 3 / (0,5 %)
... nisem bil/a povabljen/a k (80,2 %) (4,4 %) (0,8 %)
študentu/ki, ker me ostali ne 13 / 2
marajo. (O) 335 (3,6 %) 2 3 (0,5 %)
... je študent/ka spodbujal/a (92,0 %) (0,5 %) (0,8 %) /
ostale, da so o meni sprožili 17 2
govorice. (O) 340 (4,7 %) 6 3 (0,5 %)
... so me študenti namerno iz- (93,4 %) (1,6 %) (0,8 %)
ključili iz aktivnosti. (O) 23 2
334 (6,3 %) 8 3 (0,5 %)
(91,8 %) (2,2 %) (0,8 %)
333 4 2
(91,5 %) (1,1 %) (0,5 %)
Opombe: B – besedna viktimizacija, O – odnosna viktimizacija
Iz tabele 25 je razvidna hierarhična regresijska analiza za spremenljiv-
ke, ki napovedujejo izvajanje besednega nasilja. Demografske spremenljiv-
ke, ki so bile vključene v prvem koraku, pojasnijo 12 % variance, pri čemer
146