Page 55 - Giorgio Di Pietro, Federico Biagi, Patricia Costa, Zbigniew Karpinski, Jacopo Mazza. 2020. Verjeten vpliv epidemije COVID‑19 na izobraževanje: Razmisleki, ki temeljijo na obstoječi literaturiin nedavnih mednarodnih zbirkah podatkov. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 55
alo večje naložbe v usposobljene učitelje in ustrezno gradivo za poučeva- 55
nje in učenje. Izkušeni učitelji bi lahko sodelovali s svojimi digitalno usposob-
ljenimi sodelavci, da bi opredelili konkretne programe poučevanja in učenja, s
katerimi bi zajeli le najboljše vidike spletnega okolja in poučevanja v živo. Ne-
katere države so dejansko že predložile načrte za zaposlovanje dodatnih uči-
teljev. V ZDA strokovnjaki navajajo, da bi lahko zvezna vlada zaposlila nove
diplomante, s čimer bi učencem omogočili dodatne inštrukcije.4 Kot dodatno
prednost bi novim učiteljem zagotovili (začasno) zaposlitev v neugodnih raz-
merah na trgu dela, ki jih je povzročil COVID-19. V Veliki Britaniji je inštitut za iz-
obraževalne politike Education Policy Institute predlagal ustanovitev enoletne-
ga nacionalnega programa »Učitelji prostovoljci« (Teacher Volunteer Scheme),
pri katerem bi sodelovali upokojeni in neaktivni učitelji, ki bi bili v teh izrednih
razmerah šolam pripravljeni priskočiti na pomoč.5

Drugič, mlajši otroci se utegnejo težje prilagoditi mešanemu/rotacijskemu
modelu, zlasti pri spletnem učenju, razen če so pod strogim nadzorom staršev.
Poleg tega imajo lahko mlajši otroci v šoli težave pri razumevanju fizične me-
dosebne razdalje ali upoštevanju higienskih ukrepov.

Tretjič, vrnitev v šolo lahko tudi starejšim učencem prinese različne težave.
Učence na ravni nižjega (pa tudi na ravni višjega srednješolskega izobraževa-
nja) običajno poučujejo različni učitelji, zato morajo pogosto menjavati učilni-
ce, razporeditev prostorov v obstoječih šolskih zgradbah pa morda ni najpri-
mernejša, če je v srednjih šolah namen vzdrževati fizično medosebno razdaljo.

Nazadnje je treba ponuditi podporo zaposlenim staršem, če obstaja verje-
tnost, da se bodo njihovi otroci redno izobraževali od doma. Ena od možnos-
ti je (delno) financiranje starševskega dopusta iz javnih sredstev za zaposlene
starše, ki morajo pomagati svojim otrokom takrat, ko se izobražujejo od doma.
To bo ključnega pomena za ohranitev zaposlitev tistih, ki nimajo možnosti za
delo na daljavo in ki bi bili prisiljeni dati odpoved, da bi pomagali svojim otro-
kom. Kombinacija javnih sredstev s prepovedjo odpuščanja tistih zaposlenih,
ki bi doma ostali zaradi nudenja podpore pri učnih dejavnostih svojih otrok, bi
zagotovila, da finančno breme ne bo v celoti padlo na podjetja.

Hkrati je pomembno, da učencem zagotovimo čustveno oporo. Kot je bi-
lo v poročilu že omenjeno, bo po vsej verjetnosti veliko učencev trpelo zara-
di stresa, ki ga prinaša epidemija COVID-19. Morda so imeli malo priložnosti za
igro zunaj, nekateri pa so morda celo opazovali obolele družinske člane. Ta kri-
za bi lahko negativno vplivala zlasti na socialno-čustvene spretnosti učencev
iz manj privilegiranih gospodinjstev. S tega vidika bi bilo priporočljivo poveča-

4 http://blogs.edweek.org/edweek/rick_hess_straight_up/2015/08/what_if_every_struggling_stu-
dent_had_a_tu tor.html

5 https://schoolsweek.co.uk/epi-suspend-ofsted-inspections-until-2021-and-launch-retired-teacher-
-volunteerscheme/

možnosti politik
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60