Page 43 - Giorgio Di Pietro, Federico Biagi, Patricia Costa, Zbigniew Karpinski, Jacopo Mazza. 2020. Verjeten vpliv epidemije COVID‑19 na izobraževanje: Razmisleki, ki temeljijo na obstoječi literaturiin nedavnih mednarodnih zbirkah podatkov. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 43
onomske vrzeli v ocenah RI in RR za več držav.23 Visok socialno-ekonom-
ski status se meri s pomočjo dveh različnih kazalnikov: a) ali ima vsaj eden od
staršev terciarno izobrazbo, b) ali vsaj eden od staršev opravlja poklicno ali
specialistično delo (tj. skupine poklicev 1, 2 in 3 po klasifikaciji ISCO-08). Iz sli-
ke 12 je razvidno, da so ne glede na približek socialno-ekonomskega statusa
vrzeli pozitivne, kar kaže na to, da učenci iz družin z višjim statusom dosega-
jo boljše rezultate tako pri RI kot tudi pri RR v primerjavi z njihovimi vrstniki iz
družin z nižjim statusom.
43
Slika 12: Socialno-ekonomske vrzeli v rezultatih na področju RI in RR.
Domačini v primerjavi s priseljenci
Čeprav smo se do sedaj pri določanju prikrajšanih otrok osredotočali na dru-
žinsko ozadje, je treba izpostaviti, da so lahko uporabljeni tudi drugi kazalniki.
Številne študije denimo kažejo, da med domačimi in priseljenimi učenci obsta-
ja učna vrzel, in za nastanek takšne razlike obstaja več razlogov (Dustmann et
al. 2012). Starši učencev s statusom priseljenca imajo navadno nižjo stopnjo
izobrazbe ali opravljajo manj prestižne poklice v primerjavi s starši domačih
23 RI je opredeljena kot »posameznikova sposobnost uporabe računalnikov za raziskovanje, ustvar-
janje in komunikacijo z namenom učinkovitega delovanja doma, v šoli, na delovnem mestu in v
družbi« (Fraillon et al. 2019). RR je opredeljena kot »sposobnost posameznika, da prepozna vidike
problemov v resničnem svetu, ki so primerni za računalniško formulacijo, ter oceni in razvije algori-
tmične rešitve teh težav, da bi rešitve lahko učinkovito izvedli z računalnikom« (Fraillon et al. 2019).
učenje in neenakost
ski status se meri s pomočjo dveh različnih kazalnikov: a) ali ima vsaj eden od
staršev terciarno izobrazbo, b) ali vsaj eden od staršev opravlja poklicno ali
specialistično delo (tj. skupine poklicev 1, 2 in 3 po klasifikaciji ISCO-08). Iz sli-
ke 12 je razvidno, da so ne glede na približek socialno-ekonomskega statusa
vrzeli pozitivne, kar kaže na to, da učenci iz družin z višjim statusom dosega-
jo boljše rezultate tako pri RI kot tudi pri RR v primerjavi z njihovimi vrstniki iz
družin z nižjim statusom.
43
Slika 12: Socialno-ekonomske vrzeli v rezultatih na področju RI in RR.
Domačini v primerjavi s priseljenci
Čeprav smo se do sedaj pri določanju prikrajšanih otrok osredotočali na dru-
žinsko ozadje, je treba izpostaviti, da so lahko uporabljeni tudi drugi kazalniki.
Številne študije denimo kažejo, da med domačimi in priseljenimi učenci obsta-
ja učna vrzel, in za nastanek takšne razlike obstaja več razlogov (Dustmann et
al. 2012). Starši učencev s statusom priseljenca imajo navadno nižjo stopnjo
izobrazbe ali opravljajo manj prestižne poklice v primerjavi s starši domačih
23 RI je opredeljena kot »posameznikova sposobnost uporabe računalnikov za raziskovanje, ustvar-
janje in komunikacijo z namenom učinkovitega delovanja doma, v šoli, na delovnem mestu in v
družbi« (Fraillon et al. 2019). RR je opredeljena kot »sposobnost posameznika, da prepozna vidike
problemov v resničnem svetu, ki so primerni za računalniško formulacijo, ter oceni in razvije algori-
tmične rešitve teh težav, da bi rešitve lahko učinkovito izvedli z računalnikom« (Fraillon et al. 2019).
učenje in neenakost