Page 382 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 382
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
ing “Students’ companies”, recognized as a good model of entrepreneurial
learning in high schools.
Keywords: Student – companies, development, entrepreneurship, skills,
motivation
Silvija Komočar
Timsko vodenje in sistematično razvijanje strokovnih
timov v vrtcu v luči profesionalnega razvoja
Prispevek obravnava sistematično uvajanje timskega dela na ravni vrtca v
Vrtcu Mavrica Brežice z namenom spodbujanja profesionalnega razvoja
strokovnih delavcev. Z natančnim večletnim spremljanjem in spodbujanjem
razvoja strokovnih timov smo v okviru študije primera po metodi akcijskega
raziskovanja z udeležbo člani vodstvenega tima po korakih načrtno uvajali
spremembe (elemente timskega dela) v strokovne time in jih skupaj z njimi
sprotno in končno evalvirali. Skozi razvoj timskega dela smo želeli vzposta-
viti takšno raven medsebojnega sodelovanja in zaupanja med člani timov, da
bi strokovni delavci znotraj teh ustvarjalnih delovnih celic najprej prepozna-
li že doseženo stopnjo lastnega poznavanja stroke in prakse in pridobili uvid
v lastne sposobnosti in zmožnosti. Pričujoči rezultati kažejo, da so strokovni
delavci raziskovanega vrtca v svojih strokovnih timih pridobili pomembno
medkolegijalno podporo in varno delovno in učno okolje, znotraj katerega z
lastno aktivnostjo vplivajo na svoj profesionalni razvoj. Razvoj strokovnih
timov je potekala po fazah razvoja, ki so izpostavljene v strokovni literatu-
ri. Rezultati končne evalvacija delovanja timov, samoevalvacije in strokov-
ne diskusije, ki je sledila refleksijam na srečanjih strokovnih aktivov, kaže-
jo na to, da so timi razvili lastnosti, ki so značilne za učinkovite time. Člani
strokovnih timov se zavedajo pomembnosti lastne aktivnosti in odgovorno-
sti posameznika za boljše delovanje tima in za lasten profesionalni razvoj.
Skozi raziskovalni proces so bili sodelovalno naravnani, spodbujali so drug
drugega, odkrito so izražali svoja mnenja Zelo opazno je bilo kontinuirano
naraščanje občutka pripadnosti posameznih članov svojemu timu. Člani ti-
mov so poudarili lastno motiviranost in željo po sodelovanju v enaki sesta-
vi še naprej. Glede na rezultate pričujoče raziskave lahko sklepamo, da je v
vzgojno izobraževalnih organizacijah smiselno sistematično razvijati tim-
sko delo, saj spodbudno vpliva tako na profesionalni razvoj zaposlenih kot
na izboljšanje splošne organizacijske klime.
Ključne besede: vodstveni tim, sistematični razvoj timskega dela, profesio-
nalni razvoj, funkcionalni tim, akcijsko raziskovanje
382
ing “Students’ companies”, recognized as a good model of entrepreneurial
learning in high schools.
Keywords: Student – companies, development, entrepreneurship, skills,
motivation
Silvija Komočar
Timsko vodenje in sistematično razvijanje strokovnih
timov v vrtcu v luči profesionalnega razvoja
Prispevek obravnava sistematično uvajanje timskega dela na ravni vrtca v
Vrtcu Mavrica Brežice z namenom spodbujanja profesionalnega razvoja
strokovnih delavcev. Z natančnim večletnim spremljanjem in spodbujanjem
razvoja strokovnih timov smo v okviru študije primera po metodi akcijskega
raziskovanja z udeležbo člani vodstvenega tima po korakih načrtno uvajali
spremembe (elemente timskega dela) v strokovne time in jih skupaj z njimi
sprotno in končno evalvirali. Skozi razvoj timskega dela smo želeli vzposta-
viti takšno raven medsebojnega sodelovanja in zaupanja med člani timov, da
bi strokovni delavci znotraj teh ustvarjalnih delovnih celic najprej prepozna-
li že doseženo stopnjo lastnega poznavanja stroke in prakse in pridobili uvid
v lastne sposobnosti in zmožnosti. Pričujoči rezultati kažejo, da so strokovni
delavci raziskovanega vrtca v svojih strokovnih timih pridobili pomembno
medkolegijalno podporo in varno delovno in učno okolje, znotraj katerega z
lastno aktivnostjo vplivajo na svoj profesionalni razvoj. Razvoj strokovnih
timov je potekala po fazah razvoja, ki so izpostavljene v strokovni literatu-
ri. Rezultati končne evalvacija delovanja timov, samoevalvacije in strokov-
ne diskusije, ki je sledila refleksijam na srečanjih strokovnih aktivov, kaže-
jo na to, da so timi razvili lastnosti, ki so značilne za učinkovite time. Člani
strokovnih timov se zavedajo pomembnosti lastne aktivnosti in odgovorno-
sti posameznika za boljše delovanje tima in za lasten profesionalni razvoj.
Skozi raziskovalni proces so bili sodelovalno naravnani, spodbujali so drug
drugega, odkrito so izražali svoja mnenja Zelo opazno je bilo kontinuirano
naraščanje občutka pripadnosti posameznih članov svojemu timu. Člani ti-
mov so poudarili lastno motiviranost in željo po sodelovanju v enaki sesta-
vi še naprej. Glede na rezultate pričujoče raziskave lahko sklepamo, da je v
vzgojno izobraževalnih organizacijah smiselno sistematično razvijati tim-
sko delo, saj spodbudno vpliva tako na profesionalni razvoj zaposlenih kot
na izboljšanje splošne organizacijske klime.
Ključne besede: vodstveni tim, sistematični razvoj timskega dela, profesio-
nalni razvoj, funkcionalni tim, akcijsko raziskovanje
382