Page 384 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 384
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja

Zsofia Hangyal
Internacionalizacija kurikuluma:
Študija primera na Madžarskem
Čeprav se definicije internacionalizacije lahko razlikujejo, nedavne znan-
stvene raziskave poudarjajo, da bi se morala internacionalizacija visoko-
šolskih zavodov osredotočiti predvsem na učni načrt, internacionalizirani
učni načrt pa bi morali obravnavati kot osrednji element tega procesa (Le-
ask, 2015; Beelen, 2015; De Wit, 2010 ). Zato je uvedba bolj internacionali-
ziranega kurikula v domača učna okolja – z vključitvijo mednarodnih in
medkulturnih razsežnosti v cilje, vsebino in izvajanje poučevanja in uče-
nja – postala eden glavnih ciljev internacionalizacije visokošolskih zavo-
dov (Knight, 2015). Prispevek predstavi študijo primera internacionalizi-
ranega učnega načrta na madžarskem visokošolskem zavodu: in sicer prek
preučevanja vsebine kurikula (zlasti mednarodnih, globalnih in medkul-
turnih razsežnosti, vključenih v učne vsebine), učnih metod in učnih rezul-
tatov. Študija je vključevala študije primera, vključno s polstrukturiranimi
intervjuji s predavatelji, ocenjevalnimi poročili študentov in analizami do-
kumentov. Leaskov konceptualni okvir internacionalizacije učnega načrta
je bil uporabljen za oceno prednosti, slabosti in izzivov univerzitetnega te-
čaja (Leask, 2015).
Ključne besede: internacionalizacija doma, internacionalizacija učnega na-
črta, medkulturna dimenzija, Madžarska, inovativni pristopi
Internationalisation of the curriculum:
A single case study from Hungary
Although definitions of internationalisation may vary, recent scholarly re-
search emphasizes that internationalisation of higher education instituti-
ons should mainly focus on the curriculum and consider the internationa-
lised curriculum as the core element of such process (Leask, 2015; Beelen,
2015; De Wit, 2010). Therefore implementing a more internationalised cur-
riculum into domestic learning environments by incorporating internati-
onal and intercultural dimensions into the goals, objectives, content and
delivery of teaching and learning became some of the main objectives of
internationalisation of higher education institutions (Knight, 2015). The
purpose of this article is to look at a single case study of an internationa-
lised curriculum at a Hungarian higher education institution: by exami-
ning the curriculum content (in particular international, global and inter-
cultural dimensions incorporated into the teaching content), the teaching
methods and the learning outcomes. The study involved case study rese-

384
   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389