Page 377 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 377
povzetki ■ summaries
Meleka Asotić, Ajša Bahović Latifović
Različne metode poučevanja: Kako pristopiti k različnim
nivojem tesnobe
Izraz »zaznavanje komunikacije«, ki ga je skoval McCroskey, se nanaša
na anksiozni sindrom, povezan z resnično ali pričakovano komunikacijo
z drugimi. Raziskovalci kot Horwitz so med učenjem raziskovali različne
vrste anksioznosti, toda na komunikacijo učencev ni bilo mogoče gledati
tako preprosto, saj se povezuje tudi s socialnim ozadjem in z osebnostni-
mi značilnostmi učenca. Glede na to, da so različne metode zasnovane kot
odgovor na izzive učenja tujega jezika, članek spodvuja učitelja, da prema-
ga negativne vplive komunikacijskega razumevanja. Članek temelji na delu
učiteljev v regiji Sanjak. Učitelji so eno leto sodelovali z dijaki drugega in
četrtega letnika poklicne srednje šole in opredelili izzive vzpostavljanja ko-
munikacije v angleščini med poučevanjem. Udeležence smo vprašali, ali so
izkusili tesnobo pri govorjenju drugega jezika. Študija je vključevala kava-
litativne podatke iz intervjujev. V raziskovalnem prispevku so predstavlje-
ne uspešnejše metode, ki so jih učenci izbrali za premagovanje učnih težav
pri sporazumevanju. Na podlagi korpusa 100 študentov, vključenih v raz-
iskavo, so bile ključne metode za izboljšanje komunikacijskih veščin pri-
merjane s predhodno preučenimi teoretičnimi osnovami. Rezultati so po-
kazali podporo konceptualizaciji tujejezične anksioznosti, vprašalnik pa je
bil zanesljiv in veljaven. Ugotovljeno je bilo pomembno negativno razmerje
med tesnobo, med sporazumevanjem v tudjih jezikih. Glavni stresor, ki so
ga identificirali udeleženci, je nastopanje pred vrstniki. Študija je tudi ugo-
tovila, da je tesnoba težava pri učenju jezikov in pri nekaterih študentih iz-
črpavajoče vpliva na govorjenje angleščine. Zato je pomembno, da so uči-
telji občutljivi za interakcije v učilnici in si pomagajo zmanjšati tesnobo v
drugem jeziku. Potrebni pa so tudi še empirični dokazi o tem, kako učinko-
vite so tehnike in metode za zmanjševanje tesnobe pri učenju tujih jezikov.
Ključne besede: tesnoba, Sanjak, metodika, metode poučevanja, učenje tu-
jih jezikov
Diverse teaching methods: How to approach to different
levels of anxiety
The term “communication apprehension” coined by McCroskey refers to
an anxiety syndrome associated with either real or anticipated communi-
cation with others. Researchers as Horwitz proposed various types of anxi-
ety while learning but learners’ communication apprehension could not be
seen as simple as that. It is also combined with social background and in-
377
Meleka Asotić, Ajša Bahović Latifović
Različne metode poučevanja: Kako pristopiti k različnim
nivojem tesnobe
Izraz »zaznavanje komunikacije«, ki ga je skoval McCroskey, se nanaša
na anksiozni sindrom, povezan z resnično ali pričakovano komunikacijo
z drugimi. Raziskovalci kot Horwitz so med učenjem raziskovali različne
vrste anksioznosti, toda na komunikacijo učencev ni bilo mogoče gledati
tako preprosto, saj se povezuje tudi s socialnim ozadjem in z osebnostni-
mi značilnostmi učenca. Glede na to, da so različne metode zasnovane kot
odgovor na izzive učenja tujega jezika, članek spodvuja učitelja, da prema-
ga negativne vplive komunikacijskega razumevanja. Članek temelji na delu
učiteljev v regiji Sanjak. Učitelji so eno leto sodelovali z dijaki drugega in
četrtega letnika poklicne srednje šole in opredelili izzive vzpostavljanja ko-
munikacije v angleščini med poučevanjem. Udeležence smo vprašali, ali so
izkusili tesnobo pri govorjenju drugega jezika. Študija je vključevala kava-
litativne podatke iz intervjujev. V raziskovalnem prispevku so predstavlje-
ne uspešnejše metode, ki so jih učenci izbrali za premagovanje učnih težav
pri sporazumevanju. Na podlagi korpusa 100 študentov, vključenih v raz-
iskavo, so bile ključne metode za izboljšanje komunikacijskih veščin pri-
merjane s predhodno preučenimi teoretičnimi osnovami. Rezultati so po-
kazali podporo konceptualizaciji tujejezične anksioznosti, vprašalnik pa je
bil zanesljiv in veljaven. Ugotovljeno je bilo pomembno negativno razmerje
med tesnobo, med sporazumevanjem v tudjih jezikih. Glavni stresor, ki so
ga identificirali udeleženci, je nastopanje pred vrstniki. Študija je tudi ugo-
tovila, da je tesnoba težava pri učenju jezikov in pri nekaterih študentih iz-
črpavajoče vpliva na govorjenje angleščine. Zato je pomembno, da so uči-
telji občutljivi za interakcije v učilnici in si pomagajo zmanjšati tesnobo v
drugem jeziku. Potrebni pa so tudi še empirični dokazi o tem, kako učinko-
vite so tehnike in metode za zmanjševanje tesnobe pri učenju tujih jezikov.
Ključne besede: tesnoba, Sanjak, metodika, metode poučevanja, učenje tu-
jih jezikov
Diverse teaching methods: How to approach to different
levels of anxiety
The term “communication apprehension” coined by McCroskey refers to
an anxiety syndrome associated with either real or anticipated communi-
cation with others. Researchers as Horwitz proposed various types of anxi-
ety while learning but learners’ communication apprehension could not be
seen as simple as that. It is also combined with social background and in-
377