Page 379 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 379
povzetki ■ summaries

vključenost vseh deležnikov, ki so potrebni za uspeh rezultata; od ministr-
stva in strokovnih institucij, do končnega uporabnika, kateremu je rezultat
posredno ali neposredno namenjen (Pajnič, 2017; Evropska komisija, 2019).
Na Centru smo najprej določili dva glavna parametra trajnosti in sicer upo-
rabo in nadgradnjo rezultatov. Dodali smo še parameter, kako široko med
organizacijami se rezultat uporablja pri rednem delu po zaključku projek-
ta - v okviru partnerstva projekta; na nacionalni ravni oz. širše v državah
partnericah projekta, v organizacijah izven držav partneric in na evropski
ravni. Pripravili smo kratek vprašalnik in ga poslali pogodbenikom pro-
grama EU, akcija Partnerstva na področjih šolskega izobraževanja, poklic-
nega izobraževanja in usposabljanja ter izobraževanja odraslih. Vprašal-
nik smo poslali koordinatorjem projektov po e pošti (307 e naslovov), ki so
bili odobreni v okviru razpisov EU v letih 2011, 2012 in 2013 in se zaklju-
čili v letih 2014 do 2016. Prejeli smo 115 popolnih odgovorov, kar predsta-
vlja 37,5 % odzivnost. Podatke smo obdelali s programom SPSS. Z raziskavo
smo ugotavljali, kako trajni so projektni rezultati programa EU po 3-6 le-
tih od zaključka projektov in kateri preverjani parametri prispevajo k traj-
nosti. Ob zaključku projektov so koordinatorji projektov poročali kakšne
načrte imajo s projektnimi rezultati po zaključku izvajanja projektov ter
kakšne učinke beležijo oz. še pričakujejo, zato nas je zanimalo, ali bo de-
jansko prišlo do njihove uresničitve.
Ključne besede: trajnost projektnih rezultatov, uporaba in nadgradnja, pro-
gram EU, partnerstva

The sustainability of project results is a key factor
in the efficiency of EU projects
The effect or a change in the performance of an individual or organisation
is a key indicator of success in the EU projects. This effect is significant-
ly contributed to by the dissemination and sustainability of project results.
Projects need to be well-thought-out in the planning stage and embedded
in the tender and the needs of the environment in order to bring the solu-
tions which the educational environment needs and can benefit from. The
main planning parameters are a high-quality analysis of requirements and
the involvement of all stakeholders who are needed for a successful out-
come, from the ministry and expert institutions to the end user who the
result is intended for either directly or indirectly (Pajnič, 2017; European
Commission, 2019). The Centre first identified two main sustainability pa-
rameters, which were the use and upgrade of results. We also added a pa-
rameter for how widely is a result used across an organisation in its regular

379
   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384