Page 386 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 386
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
the end of the third grade. This puts them in the category of students who
need additional diagnostic or treatment. By presenting a case study I would
like to encourage as many teachers and advisers as possible to use the test.
This is why, in the next part of the article I focus on practical guidelines for
carrying out the test. I also added possible improvements for the testing.
Keywords: reading test, reading ability, learning success, reading technique
Vesna Kostić, Jelena Mucić, Jovana Vasić
Mnenja učiteljev in učencev o učenju in poučevanju na OŠ
Jovan Dučić
Spremembe v sodobni družbi so prinesle nov način dela v šolah. Tradicio-
nalno poučevanje je bilo usmerjeno na učitelja in je iskalo strokovno zna-
nje učiteljev, v vlogi predavateljev. Aktivno učenje se nanaša na učenca, ki
je neposredno vključen v učni proces, učitelj pa učencem daje intelektualni
zagon, spodbuja njihovo radovednost in jih podpira pri delu. Namen tega
prispevka je preučiti mnenja učencev in učiteljev o učnem procesu, meto-
dah in načinih učenja učencev in dela učiteljev, da bi izboljšali kakovost po-
učevanja in sam učni proces. Raziskava je bila izvedena na vzorcu učencev
od 5. do 8. razreda in na vzorcu učiteljev predmetnega pouka iz šole „Jovan
Dučić“. Opisna analiza je razkrila obstajajo razlike v načinum kako učen-
ci in učitelji gledajo na učni proces,. Raziskava je pokazala, da bi mora-
li učitelji več gradiva svojih predmetov povezati z drugimi šolskimi pred-
meti, vključiti več integrativnega in projektnega poučevanja v svoje delo ter
povezati šolsko gradivo z vsakodnevnim življenjem. Iz odgovorov učencev
lahko sklepamo, da bi se jim zdelo zanimivo, če bi se strokovnjaki iz različ-
nih področij lahko udeležili pouka ali če bi starejši učenci poučevali mlajše.
Prav tako je treba študente spodbuditi, da okrepijo svoje interdisciplinar-
ne kompetence in pridobljeno znanje povežejo z dejanskimi zahtevami de-
lovnega okolja 21. stoletja. Eden od pomembnih zaključkov naše raziskave
kaže, da je treba posvetiti več pozornosti posameznim značilnostim vsake-
ga učenca. Učitelji bi s sprejetjem teh sprememb v svojem delu pristopili k
načelom aktivnega učenja, učenci pa bi bili bolj pripravljeni na prihodnost.
Ključne besede: poučevanje, učenje, zunanja diferenciacija, poklicno usmer-
janje učencev, multiplo povezovanje učnih gradiv
The opinion of teachers and pupils on teaching
and learning in elementary school Jovan Dučić
Changes in contemporary society have brought a new way of working in
schools. Traditional teaching was directed at a teacher and sought the ex-
386
the end of the third grade. This puts them in the category of students who
need additional diagnostic or treatment. By presenting a case study I would
like to encourage as many teachers and advisers as possible to use the test.
This is why, in the next part of the article I focus on practical guidelines for
carrying out the test. I also added possible improvements for the testing.
Keywords: reading test, reading ability, learning success, reading technique
Vesna Kostić, Jelena Mucić, Jovana Vasić
Mnenja učiteljev in učencev o učenju in poučevanju na OŠ
Jovan Dučić
Spremembe v sodobni družbi so prinesle nov način dela v šolah. Tradicio-
nalno poučevanje je bilo usmerjeno na učitelja in je iskalo strokovno zna-
nje učiteljev, v vlogi predavateljev. Aktivno učenje se nanaša na učenca, ki
je neposredno vključen v učni proces, učitelj pa učencem daje intelektualni
zagon, spodbuja njihovo radovednost in jih podpira pri delu. Namen tega
prispevka je preučiti mnenja učencev in učiteljev o učnem procesu, meto-
dah in načinih učenja učencev in dela učiteljev, da bi izboljšali kakovost po-
učevanja in sam učni proces. Raziskava je bila izvedena na vzorcu učencev
od 5. do 8. razreda in na vzorcu učiteljev predmetnega pouka iz šole „Jovan
Dučić“. Opisna analiza je razkrila obstajajo razlike v načinum kako učen-
ci in učitelji gledajo na učni proces,. Raziskava je pokazala, da bi mora-
li učitelji več gradiva svojih predmetov povezati z drugimi šolskimi pred-
meti, vključiti več integrativnega in projektnega poučevanja v svoje delo ter
povezati šolsko gradivo z vsakodnevnim življenjem. Iz odgovorov učencev
lahko sklepamo, da bi se jim zdelo zanimivo, če bi se strokovnjaki iz različ-
nih področij lahko udeležili pouka ali če bi starejši učenci poučevali mlajše.
Prav tako je treba študente spodbuditi, da okrepijo svoje interdisciplinar-
ne kompetence in pridobljeno znanje povežejo z dejanskimi zahtevami de-
lovnega okolja 21. stoletja. Eden od pomembnih zaključkov naše raziskave
kaže, da je treba posvetiti več pozornosti posameznim značilnostim vsake-
ga učenca. Učitelji bi s sprejetjem teh sprememb v svojem delu pristopili k
načelom aktivnega učenja, učenci pa bi bili bolj pripravljeni na prihodnost.
Ključne besede: poučevanje, učenje, zunanja diferenciacija, poklicno usmer-
janje učencev, multiplo povezovanje učnih gradiv
The opinion of teachers and pupils on teaching
and learning in elementary school Jovan Dučić
Changes in contemporary society have brought a new way of working in
schools. Traditional teaching was directed at a teacher and sought the ex-
386