Page 372 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 372
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
2004) was used for measuring self-awareness. As a statistically significant
positive predictor of victimization, negative relations with teachers were
shown in all countries, while in Croatia and Slovenia positive relations with
peers were also statistically significant negative predictor of victimization.
The findings highlight the important role of unfavourable student-teach-
er relationships in experiencing bullying in three different countries of the
European Union. The role of peer relations should also be emphasized, as
there are fewer victims where peer relations have been better.
Keywords: victimization, social and emotional competencies, peer relati-
ons, relationships with teachers, international comparison
Valerija Vendramin
Nekaj epistemoloških zapiskov o raziskovanju spola
v edukaciji
Osnovni cilj prispevka je osvetliti (in izboljšati osnove) aktualnega oz. z
današnjo dobo zaznamovanega raziskovanja spola v edukaciji. Šolo gre v
splošnem razumeti kot ospoljen sistem. Za izhodišče si prispevek jemlje fe-
ministične epistemologije kot konceptualni okvir, ki je velikega pomena na
področju edukacijskih raziskav, ki jih na različne načine prežemajo trdi-
tve o »napredku« žensk oziroma deklet in vse večjih priložnosti, ki jih ima-
jo le-te v življenjskih potekih. Ob tem je izpostavljena nujnost, da se zave-
žemo »odgovornemu diskurzu v znanosti«, ki zaznava različne družbeno
pogojene neenakosti. Pomembno vprašanje je, kako kvantitativno razisko-
vati spol, ne da bi reproducirali spolni dualizem in kako sploh definirati
spol kot kategorijo. Postavljena je tudi metodološko orientirana hipoteza,
ki je: pri oblikovanju analitičnih kategorij in zastavljanju vprašanj je tre-
ba upoštevati tudi povezavo med metodologijo in epistemološko orienta-
cijo raziskovalca_ke (kar je blizu t. i. umeščeni vednosti feministične epis-
temologije).
Ključne besede: spol, edukacijske raziskave, feministične epistemologije,
postfeminizem, odgovorni diskurz v znanosti
Some Epistemological Notes on Gender Research
in Education
The aim of this contribution is to shed light (and to improve the fundamen-
tals) on the contemporary research in education, marked by the coordi-
nates of today. School is to be understood as a gendered system. The start-
ing point of this contribution is feminist epistemologies as a conceptual
framework of great importance in the field of educational research, which
372
2004) was used for measuring self-awareness. As a statistically significant
positive predictor of victimization, negative relations with teachers were
shown in all countries, while in Croatia and Slovenia positive relations with
peers were also statistically significant negative predictor of victimization.
The findings highlight the important role of unfavourable student-teach-
er relationships in experiencing bullying in three different countries of the
European Union. The role of peer relations should also be emphasized, as
there are fewer victims where peer relations have been better.
Keywords: victimization, social and emotional competencies, peer relati-
ons, relationships with teachers, international comparison
Valerija Vendramin
Nekaj epistemoloških zapiskov o raziskovanju spola
v edukaciji
Osnovni cilj prispevka je osvetliti (in izboljšati osnove) aktualnega oz. z
današnjo dobo zaznamovanega raziskovanja spola v edukaciji. Šolo gre v
splošnem razumeti kot ospoljen sistem. Za izhodišče si prispevek jemlje fe-
ministične epistemologije kot konceptualni okvir, ki je velikega pomena na
področju edukacijskih raziskav, ki jih na različne načine prežemajo trdi-
tve o »napredku« žensk oziroma deklet in vse večjih priložnosti, ki jih ima-
jo le-te v življenjskih potekih. Ob tem je izpostavljena nujnost, da se zave-
žemo »odgovornemu diskurzu v znanosti«, ki zaznava različne družbeno
pogojene neenakosti. Pomembno vprašanje je, kako kvantitativno razisko-
vati spol, ne da bi reproducirali spolni dualizem in kako sploh definirati
spol kot kategorijo. Postavljena je tudi metodološko orientirana hipoteza,
ki je: pri oblikovanju analitičnih kategorij in zastavljanju vprašanj je tre-
ba upoštevati tudi povezavo med metodologijo in epistemološko orienta-
cijo raziskovalca_ke (kar je blizu t. i. umeščeni vednosti feministične epis-
temologije).
Ključne besede: spol, edukacijske raziskave, feministične epistemologije,
postfeminizem, odgovorni diskurz v znanosti
Some Epistemological Notes on Gender Research
in Education
The aim of this contribution is to shed light (and to improve the fundamen-
tals) on the contemporary research in education, marked by the coordi-
nates of today. School is to be understood as a gendered system. The start-
ing point of this contribution is feminist epistemologies as a conceptual
framework of great importance in the field of educational research, which
372