Page 367 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 367
povzetki ■ summaries

posameznikov. Tretji vir pa so ugotovitve polstrukturiranih intervjujev s
koordinatoricama projektov na dveh izbranih ljudskih univerzah o učin-
kih programa EU (individualna mobilnost, strateška partnerstva) na pro-
fesionalni razvoj zaposlenih v organizaciji.
O pozitivnih učinkih sodelovanja v mednarodnih aktivnostih so poroča-
li že posamezni udeleženci EU projektov, vse izvedene analize pa so le to
potrdile. Pozitiven vpliv se kaže na področju uporabe novih učnih pripo-
močkov in gradiv, seznanjenosti z novimi oblikami in metodami pouče-
vanja in uporabo le-teh, v povečanem znanju tujega jezika izobraževalcev,
pridobivanja novega znanja o dobrih praksah v tujini, na socialne, jezikov-
ne in kulturne kompetence izobraževalcev, na profesionalno področje de-
lovanja (oz. poučevanje) ter na praktične spretnosti, pomembne za njihov
profesionalni razvoj (Klemenčič, 2017). Ugotovili smo tudi, da mednaro-
dno sodelovanje ne prinaša pozitivnih učinkov le na področju profesional-
nega razvoja izobraževalcev, temveč posledično tudi kakovosti dela same
organizacije, a le, če mednarodno udejstvovanje ne predstavlja dodatne ak-
tivnosti, ki poteka poleg rednega dela, ampak je mednarodno udejstvova-
nje in sodelovanje ena rednih aktivnosti organizacije in je temu namenjen
tudi čas zaposlenih.
Ključne besede: profesionalni razvoj, institucionalni razvoj, usposabljanje
in izpopolnjevanje za andragoško delo, mednarodno sodelovanje, Eras-
mus+

The impact of international cooperation
on the professional development of adult educators
In Slovenia continuous professional development of adult educators is cov-
ered by the Slovenian Institute for Adult Education (SIAE). In the con-
text of international cooperation, professional development can be gained
through cooperating in Erasmus+ programme of the European Union that
promotes networking, cooperation and mobility in the fields of education
and training, youth and sport.
The purpose of this article is to examine the impact of the EU programme
on the professional development of adult educators in Slovenia.
We examined three sources of data. First were the results of Interim Na-
tional Report on the Implementation and Impact of Erasmus+ Programme
on the professional development of adult educators in Slovenia, second an
analysis of the impact of the individual mobility of adult educators on their
professional development and third the findings of interviews with two EU
Programme Coordinators at two selected adult education centres about the

367
   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372