Page 173 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 173
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-324-0.173-178
Vpliv mednarodnega sodelovanja
na profesionalni razvoj izobraževalcev
odraslih
Ana Stanovnik Perčič
I Uvod
zobraževanje odraslih je področje, ki je na prvi pogled jasno opredeljeno,
podrobnejši vpogled pa pokaže široko področje, ki pokriva veliko števi-
lo skupin odraslih, ki potrebujejo različna znanja in pristope. Izobraževal-
ci odraslih se soočajo z zelo raznolikimi skupinami odraslih, ki jih morajo
do/izobraziti, ti odrasli pa imajo zelo različne potrebe in predznanja. Ose-
bje v organizacijah, ki pokriva to področje, v mnogih primerih poleg same-
ga andragoškega dela izvaja še druga dela (npr. organizacijsko, projektno
delo). Zato do določene mere obstaja dilema, kdo sploh je izobraževalec od-
raslih in kakšna znanja naj bi posedoval in posledično nadgrajeval (Čelebič
in dr. 2011, Krek, Janez in Metljak, 2011; Mikulec in Stanovnik Perčič, 2019).
Le manjši delež izobraževalcev odraslih se v času dodiplomskega ali
podiplomskega študija izobražuje za ta poklic, v večini pa izobraževalci od-
raslih prihajajo z različnih strokovnih področij, andragoška znanja pa šele
kasneje pridobivajo skozi andragoška izobraževanja, usposabljanja in spo-
polnjevanja ali na primer z vključitvijo v program za pridobitev pedagoško-
-andragoške izobrazbe (Možina, 2011).
V Sloveniji za usposabljanje in spopolnjevanje za andragoško delo
(tako temeljno, kot specialistično usposabljanje za posebne vloge v andra-
goškem delu) skrbi Andragoški center Slovenije, v okviru EU pa je nadgra-
jevanju znanja izobraževalcev in sistema izobraževanja odraslih že od leta
2000 dalje namenjena veja EU programa, ki spodbuja sodelovanje na pod
173
Vpliv mednarodnega sodelovanja
na profesionalni razvoj izobraževalcev
odraslih
Ana Stanovnik Perčič
I Uvod
zobraževanje odraslih je področje, ki je na prvi pogled jasno opredeljeno,
podrobnejši vpogled pa pokaže široko področje, ki pokriva veliko števi-
lo skupin odraslih, ki potrebujejo različna znanja in pristope. Izobraževal-
ci odraslih se soočajo z zelo raznolikimi skupinami odraslih, ki jih morajo
do/izobraziti, ti odrasli pa imajo zelo različne potrebe in predznanja. Ose-
bje v organizacijah, ki pokriva to področje, v mnogih primerih poleg same-
ga andragoškega dela izvaja še druga dela (npr. organizacijsko, projektno
delo). Zato do določene mere obstaja dilema, kdo sploh je izobraževalec od-
raslih in kakšna znanja naj bi posedoval in posledično nadgrajeval (Čelebič
in dr. 2011, Krek, Janez in Metljak, 2011; Mikulec in Stanovnik Perčič, 2019).
Le manjši delež izobraževalcev odraslih se v času dodiplomskega ali
podiplomskega študija izobražuje za ta poklic, v večini pa izobraževalci od-
raslih prihajajo z različnih strokovnih področij, andragoška znanja pa šele
kasneje pridobivajo skozi andragoška izobraževanja, usposabljanja in spo-
polnjevanja ali na primer z vključitvijo v program za pridobitev pedagoško-
-andragoške izobrazbe (Možina, 2011).
V Sloveniji za usposabljanje in spopolnjevanje za andragoško delo
(tako temeljno, kot specialistično usposabljanje za posebne vloge v andra-
goškem delu) skrbi Andragoški center Slovenije, v okviru EU pa je nadgra-
jevanju znanja izobraževalcev in sistema izobraževanja odraslih že od leta
2000 dalje namenjena veja EU programa, ki spodbuja sodelovanje na pod
173