Page 173 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 173
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-324-0.173-178

Vpliv mednarodnega sodelovanja
na profesionalni razvoj izobraževalcev
odraslih

Ana Stanovnik Perčič

I Uvod
zobraževanje odraslih je področje, ki je na prvi pogled jasno opredeljeno,
podrobnejši vpogled pa pokaže široko področje, ki pokriva veliko števi-
lo skupin odraslih, ki potrebujejo različna znanja in pristope. Izobraževal-
ci odraslih se soočajo z zelo raznolikimi skupinami odraslih, ki jih morajo
do/izobraziti, ti odrasli pa imajo zelo različne potrebe in predznanja. Ose-
bje v organizacijah, ki pokriva to področje, v mnogih primerih poleg same-
ga andragoškega dela izvaja še druga dela (npr. organizacijsko, projektno
delo). Zato do določene mere obstaja dilema, kdo sploh je izobraževalec od-
raslih in kakšna znanja naj bi posedoval in posledično nadgrajeval (Čelebič
in dr. 2011, Krek, Janez in Metljak, 2011; Mikulec in Stanovnik Perčič, 2019).

Le manjši delež izobraževalcev odraslih se v času dodiplomskega ali
podiplomskega študija izobražuje za ta poklic, v večini pa izobraževalci od-
raslih prihajajo z različnih strokovnih področij, andragoška znanja pa šele
kasneje pridobivajo skozi andragoška izobraževanja, usposabljanja in spo-
polnjevanja ali na primer z vključitvijo v program za pridobitev pedagoško-
-andragoške izobrazbe (Možina, 2011).

V Sloveniji za usposabljanje in spopolnjevanje za andragoško delo
(tako temeljno, kot specialistično usposabljanje za posebne vloge v andra-
goškem delu) skrbi Andragoški center Slovenije, v okviru EU pa je nadgra-
jevanju znanja izobraževalcev in sistema izobraževanja odraslih že od leta
2000 dalje namenjena veja EU programa, ki spodbuja sodelovanje na pod­

173
   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178