Page 178 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 178
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
ske in vodstvene spretnosti in prispeva h kakovosti sistema izobraževanja
odraslih na sistemski ravni (ibid.).
Kljub vsem pozitivnim rezultatom pa se izkazuje tudi, da učinek ne
dosega vsega osebja v organizaciji v enaki meri. To je skladno z ugotovitvi-
jo, da izobraževalci odraslih večinoma niso redno zaposleni na organiza-
cijah, kjer poučujejo odrasle, ampak na organizacijah, kjer poučujejo mla-
dino ali na drugih organizacijah, delo izobraževalca odraslih pa opravljajo
kot dodatno (Čelebič in dr., 2011).
Kljub temu je temeljno sporočilo rezultatov mnenje strokovnih delav-
cev, da sodelovanje v mednarodnem projektu prispeva tako h kakovosti sis-
tema izobraževanja odraslih kot tudi k njihovemu profesionalnemu razvo-
ju na sistemski ravni (Mikulec in Stanovnik Perčič, 2019).
Tako lahko zaključimo, da sodelovanje v mednarodnih projektih na
področju izobraževanja odraslih predstavlja dodano vrednost za profesio-
nalni razvoj posameznika, kar pa lahko ob podpori vodstva prispeva tudi
kakovosti delovanja organizacije.
Literatura
Možina, Tanja. »Andragoško spopolnjevanje in strokovni razvoj izobraževal-
cev odraslih«. Andragoška spoznanja, 2011, 17 (4): 23–43.
Krek, Janez in Metljak, Mira. »Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republi-
ki Sloveniji«. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport, 2011, str. 369–418.
Čelebič, Tanja., Drofenik, Olga., Ivančič, Angelca., Jelenc Krašovec, Sabina.,
Mohorčič Špolar, Vida. A. in Zver, Eva. »Izobraževanje odraslih v Slove-
niji: stanje in izzivi«. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2011.
Mikulec, Borut in Stanovnik Perčič, Ana. »Profesionalni razvoj izobraževalcev
odraslih in vloga programa EU«. Ljubljana: CMEPIUS, 2019.
»Strategija vseživljenjskosti učenja v Sloveniji«. Ljubljana: Ministrstvo za
šolstvo in šport Republike Slovenije, 2007
Klemenčič, Eva. »Vmesno nacionalno poročilo o implementaciji in učinkih
programa Erasmus+«. Ljubljana: CMEPIUS, 2017.
Jelenc Krašovec, Sabina in Mikulec, Borut. »Vpliv evropeizacije izobraževanja
na potrženje in poblagovljenje politike in prakse izobraževanja odraslih v
Sloveniji«. Andragoška spoznanja 2017, 23 (7): 67–85
»Zakon o izobraževanju odraslih«. Uradni list RS, št. 12/1996. Zakon o
izobraževanju odraslih. (2018). Uradni list RS, št. 6/2018.
178
ske in vodstvene spretnosti in prispeva h kakovosti sistema izobraževanja
odraslih na sistemski ravni (ibid.).
Kljub vsem pozitivnim rezultatom pa se izkazuje tudi, da učinek ne
dosega vsega osebja v organizaciji v enaki meri. To je skladno z ugotovitvi-
jo, da izobraževalci odraslih večinoma niso redno zaposleni na organiza-
cijah, kjer poučujejo odrasle, ampak na organizacijah, kjer poučujejo mla-
dino ali na drugih organizacijah, delo izobraževalca odraslih pa opravljajo
kot dodatno (Čelebič in dr., 2011).
Kljub temu je temeljno sporočilo rezultatov mnenje strokovnih delav-
cev, da sodelovanje v mednarodnem projektu prispeva tako h kakovosti sis-
tema izobraževanja odraslih kot tudi k njihovemu profesionalnemu razvo-
ju na sistemski ravni (Mikulec in Stanovnik Perčič, 2019).
Tako lahko zaključimo, da sodelovanje v mednarodnih projektih na
področju izobraževanja odraslih predstavlja dodano vrednost za profesio-
nalni razvoj posameznika, kar pa lahko ob podpori vodstva prispeva tudi
kakovosti delovanja organizacije.
Literatura
Možina, Tanja. »Andragoško spopolnjevanje in strokovni razvoj izobraževal-
cev odraslih«. Andragoška spoznanja, 2011, 17 (4): 23–43.
Krek, Janez in Metljak, Mira. »Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republi-
ki Sloveniji«. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport, 2011, str. 369–418.
Čelebič, Tanja., Drofenik, Olga., Ivančič, Angelca., Jelenc Krašovec, Sabina.,
Mohorčič Špolar, Vida. A. in Zver, Eva. »Izobraževanje odraslih v Slove-
niji: stanje in izzivi«. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2011.
Mikulec, Borut in Stanovnik Perčič, Ana. »Profesionalni razvoj izobraževalcev
odraslih in vloga programa EU«. Ljubljana: CMEPIUS, 2019.
»Strategija vseživljenjskosti učenja v Sloveniji«. Ljubljana: Ministrstvo za
šolstvo in šport Republike Slovenije, 2007
Klemenčič, Eva. »Vmesno nacionalno poročilo o implementaciji in učinkih
programa Erasmus+«. Ljubljana: CMEPIUS, 2017.
Jelenc Krašovec, Sabina in Mikulec, Borut. »Vpliv evropeizacije izobraževanja
na potrženje in poblagovljenje politike in prakse izobraževanja odraslih v
Sloveniji«. Andragoška spoznanja 2017, 23 (7): 67–85
»Zakon o izobraževanju odraslih«. Uradni list RS, št. 12/1996. Zakon o
izobraževanju odraslih. (2018). Uradni list RS, št. 6/2018.
178