Page 160 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 160
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
ljih pojmih s področja obravnave nadarjenih učencev v šoli, in sicer nadar-
jen učenec in izobraževanje nadarjenih.
Raziskovalna metoda
V raziskavi smo uporabili načela pedagoškega raziskovanja ter kombina-
cijo kvalitativnega in kvantitativnega pristopa. Udeleženci so bili študenti
Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani v študijskem letu 2017/18, ki so bili
namensko vzorčeni. To so bili redno vpisani študenti začetnega in zaključ-
nega letnika na prvostopenjskih študijskih programih (Predšolska vzgo-
ja, Razredni pouk, Dvopredmetni učitelj, Likovna pedagogika, Specialna
in rehabilitacijska pedagogika Logopedija in Surdopedagogika in Socialna
pedagogika). Sodelovalo je 480 študentov (65,7 % osnovne populacije), od
tega 284 študentov začetnega letnika (67,6 % osnovne populacije) in 196 štu-
dentov zaključnega letnika (63,0 % osnovne populacije). Večina študentov
je bila ženskega spola (92,5 %).
Za namen raziskave smo uporabili tehniko AGA (Pergar Kuščer, 1998;
Szalay in Brent, 1967), s katero smo kvalitativno preučili mentalne repre-
zentacije študentov oz. ugotavljali strukturo pomenov njihovih stališč o na-
darjenih učencih in njihovem izobraževanju ter razlike med njimi glede le-
tnik študija v ugotovljenih pomenskih strukturah.
Zbiranje podatkov je potekalo marca 2018. Študenti so tehniko AGA
izvajali prostovoljno med predavanji po standardnih navodilih. Sledil je
prepis podatkov. Asociacije smo analizirali po metodi AGA (več v Pergar
Kuščer, 1998). Po ključu vsakega petega vprašalnika smo izbrali 50 preizku-
šancev iz vsake izmed dveh skupin. Iz nadaljnje obdelave smo izločili ne-
tipične asociacije, preostale smo točkovali z obteženimi frekvencami od 1
do 6.
Tabela 15: Obtežitve asociacij
Rang odgovora 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Itn.
Obtežitev 6 5 4 3 3 3 3 2 2 1 Itn.
Sledili so naslednji koraki: prepis asociacij posamezne skupine, zdru-
ževanje glede na vsebinski pomen (sinonimi, metafore, besede v različnem
številu, v različnih besednih vrstah itn.), poenotenje izrazov v obeh skupi-
nah in seštevanje obteženih vrednosti. Nabor približno 50 asociacij smo po
160
ljih pojmih s področja obravnave nadarjenih učencev v šoli, in sicer nadar-
jen učenec in izobraževanje nadarjenih.
Raziskovalna metoda
V raziskavi smo uporabili načela pedagoškega raziskovanja ter kombina-
cijo kvalitativnega in kvantitativnega pristopa. Udeleženci so bili študenti
Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani v študijskem letu 2017/18, ki so bili
namensko vzorčeni. To so bili redno vpisani študenti začetnega in zaključ-
nega letnika na prvostopenjskih študijskih programih (Predšolska vzgo-
ja, Razredni pouk, Dvopredmetni učitelj, Likovna pedagogika, Specialna
in rehabilitacijska pedagogika Logopedija in Surdopedagogika in Socialna
pedagogika). Sodelovalo je 480 študentov (65,7 % osnovne populacije), od
tega 284 študentov začetnega letnika (67,6 % osnovne populacije) in 196 štu-
dentov zaključnega letnika (63,0 % osnovne populacije). Večina študentov
je bila ženskega spola (92,5 %).
Za namen raziskave smo uporabili tehniko AGA (Pergar Kuščer, 1998;
Szalay in Brent, 1967), s katero smo kvalitativno preučili mentalne repre-
zentacije študentov oz. ugotavljali strukturo pomenov njihovih stališč o na-
darjenih učencih in njihovem izobraževanju ter razlike med njimi glede le-
tnik študija v ugotovljenih pomenskih strukturah.
Zbiranje podatkov je potekalo marca 2018. Študenti so tehniko AGA
izvajali prostovoljno med predavanji po standardnih navodilih. Sledil je
prepis podatkov. Asociacije smo analizirali po metodi AGA (več v Pergar
Kuščer, 1998). Po ključu vsakega petega vprašalnika smo izbrali 50 preizku-
šancev iz vsake izmed dveh skupin. Iz nadaljnje obdelave smo izločili ne-
tipične asociacije, preostale smo točkovali z obteženimi frekvencami od 1
do 6.
Tabela 15: Obtežitve asociacij
Rang odgovora 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Itn.
Obtežitev 6 5 4 3 3 3 3 2 2 1 Itn.
Sledili so naslednji koraki: prepis asociacij posamezne skupine, zdru-
ževanje glede na vsebinski pomen (sinonimi, metafore, besede v različnem
številu, v različnih besednih vrstah itn.), poenotenje izrazov v obeh skupi-
nah in seštevanje obteženih vrednosti. Nabor približno 50 asociacij smo po
160