Page 91 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 91
ro rešeni Frekvenca Relativna frekven- Relativna frekven- Količnik med
v OŠ ca na milijon besed ca v Gigafida na relativnima
milijon besed frekvencama
(RF) (RF_G)
RF/RF_G
sestanek 34 1551,1 48,9
31,7
Primerjava med prvimi desetimi pojmi v obojih opisih pokaže kar šest različnih
pojmov med obema skupinama zapisov (tabela 8c).
Tabela 8c: Deset pojmov, ki se med opisi dobro in slabo rešenih prime-
rov v OŠ pojavijo največkrat*
Dobro rešeni Slabo rešeni
Pojmi Količnik med Ni na Pojmi Količnik med Ni na
relativnima seznamu sla- relativnima seznamu do-
restitucija frekvencama frekvencama bro rešenih
prešolali bo rešenih
razrednik RF/RF_G RF/RF_G
razredničarka
pedagoginja 9125,0 X prešolali 7275,0
mediacija
vzgojni 7299,5 razrednik 2367,0 91
stepla
svetovalna 3969,2 pometlo 2021,0 X
psihologinjo
2433,2 razredničarka 1212,4
1140,5 X verbalno 1195,6 X
1003,7 X izrečen 505,1 X
734,6 zmerjanje 485,0 X
608,3 X opomin 396,5 X
573,5 X sošolci 315,3 X
570,3 X vzgojni 276,2
* imajo najvišje razmerje v primerjavi z referenčnim korpusom sloven-
skega jezika
Pojem restitucije izrazito izstopa po večji pojavnosti kot v splošnem jeziku. Šo-
le v svojih vzgojnih načrtih navajajo restitucijo kot pozitiven način reševanja
problemov:
Restitucija je oblika vzgojnega ukrepanja, ki omogoča učencu, ki je s svo-
jim ravnanjem povzročil materialno ali moralno škodo drugemu, skupini
ali šoli, da to popravi. Učenec se v postopku restitucije sooči s posledica-
mi svojega ravnanja, sprejme odgovornost za takšno ravnanje in poišče
in sprejme načine, s katerimi svojo napako popravi oziroma se z oškodo-
vancem dogovori za načine poravnave. V nasprotju s kaznovanjem pou-
darja restitucija pozitivno reševanje problemov (primer: Vzgojni načrt OŠ
Čepovan).
opisi problemov nasilja na šolah
v OŠ ca na milijon besed ca v Gigafida na relativnima
milijon besed frekvencama
(RF) (RF_G)
RF/RF_G
sestanek 34 1551,1 48,9
31,7
Primerjava med prvimi desetimi pojmi v obojih opisih pokaže kar šest različnih
pojmov med obema skupinama zapisov (tabela 8c).
Tabela 8c: Deset pojmov, ki se med opisi dobro in slabo rešenih prime-
rov v OŠ pojavijo največkrat*
Dobro rešeni Slabo rešeni
Pojmi Količnik med Ni na Pojmi Količnik med Ni na
relativnima seznamu sla- relativnima seznamu do-
restitucija frekvencama frekvencama bro rešenih
prešolali bo rešenih
razrednik RF/RF_G RF/RF_G
razredničarka
pedagoginja 9125,0 X prešolali 7275,0
mediacija
vzgojni 7299,5 razrednik 2367,0 91
stepla
svetovalna 3969,2 pometlo 2021,0 X
psihologinjo
2433,2 razredničarka 1212,4
1140,5 X verbalno 1195,6 X
1003,7 X izrečen 505,1 X
734,6 zmerjanje 485,0 X
608,3 X opomin 396,5 X
573,5 X sošolci 315,3 X
570,3 X vzgojni 276,2
* imajo najvišje razmerje v primerjavi z referenčnim korpusom sloven-
skega jezika
Pojem restitucije izrazito izstopa po večji pojavnosti kot v splošnem jeziku. Šo-
le v svojih vzgojnih načrtih navajajo restitucijo kot pozitiven način reševanja
problemov:
Restitucija je oblika vzgojnega ukrepanja, ki omogoča učencu, ki je s svo-
jim ravnanjem povzročil materialno ali moralno škodo drugemu, skupini
ali šoli, da to popravi. Učenec se v postopku restitucije sooči s posledica-
mi svojega ravnanja, sprejme odgovornost za takšno ravnanje in poišče
in sprejme načine, s katerimi svojo napako popravi oziroma se z oškodo-
vancem dogovori za načine poravnave. V nasprotju s kaznovanjem pou-
darja restitucija pozitivno reševanje problemov (primer: Vzgojni načrt OŠ
Čepovan).
opisi problemov nasilja na šolah