Page 94 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 94
Če povežemo opise ravnanja na šoli s stališči učiteljev iz prejšnjega poglav-
ja, ugotovimo še, da je najprej zelo pomembno spremeniti mnenje v šolah in
družbi, da se nasilnih oseb ne da spremeniti, zato jih prilagajajo ravnanje in od-
zive v šolskem okolju. Sporočilo o sprejemljivosti nasilnega vedenja kot oseb-
ne značilnosti, ki ga nasilne osebe dobijo na svojih šolah v mladosti, prenesejo
v odraslost in v svoje poklicne vloge. V družbi vse prevečkrat opazimo verbal-
no nasilje odraslih na pomembnih položajih in visoko zahtevnih poklicih, kjer
okolica, podrejeni in uporabniki zaradi visokega položaja in strokovnosti nasil-
no vedenje osebe še naprej razumejo kot osebnostno značilnost ter ga toleri-
rajo ali mu prilagodijo svojega vedenja.
94
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji
ja, ugotovimo še, da je najprej zelo pomembno spremeniti mnenje v šolah in
družbi, da se nasilnih oseb ne da spremeniti, zato jih prilagajajo ravnanje in od-
zive v šolskem okolju. Sporočilo o sprejemljivosti nasilnega vedenja kot oseb-
ne značilnosti, ki ga nasilne osebe dobijo na svojih šolah v mladosti, prenesejo
v odraslost in v svoje poklicne vloge. V družbi vse prevečkrat opazimo verbal-
no nasilje odraslih na pomembnih položajih in visoko zahtevnih poklicih, kjer
okolica, podrejeni in uporabniki zaradi visokega položaja in strokovnosti nasil-
no vedenje osebe še naprej razumejo kot osebnostno značilnost ter ga toleri-
rajo ali mu prilagodijo svojega vedenja.
94
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji