Page 93 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 93
cej časa, da je bil sklican sestanek in izrečen vzgojni ukrep. Fizično nasilje
med učenci se
s strani devetošolke je učenki takoj izrečen vzgojni ukrep, učiteljici pa se
učenka ne
- učenca sta rekla, da sta se samo igrala. Ni bil izrečen noben ukrep. Učenec veliko
manjkal -
otoke prepišejo drugam! (Ta namera je že bila izrečena a je bila nekako pometena
pod preprogo). Čeprav
. Šola dela ogromno na preventivi. Za problem in izrečen vzgojni ukrep nad učenko
prve triade bi vodstvu
obnašanje. Učenec krši šolska pravila tudi po izrečenem vzgojnem ukrepu in se ga
pusti na miru. Trenutno
. Kršitve se kljub temu nadaljujejo; izrečen vzgojni opomin. Učenec še
vedno nadaljuje z
učitelja, vodstva, staršev in učenca Izrečen ustni ali pisni opomin sam po
sebi ne more rešiti
starši dosegli, da smo morali izbrisati dva že izrečena ukrepa učencu. Ob pretepu
dveh učencev,
učitelja ali varnostnika. Učencu je bil izrečen vzgojni ukrep, ki pa je bil zanj 93
samo papir in se
je bil samo opozorjen, čeprav bi mu moral biti izrečen vzgojni opomin, ker je njego-
va razredničark
vzgojnega opomina. Opomin, ki bi moral biti izrečen , ni bil izrečen. Posledično se je
zgodila še
. Opomin, ki bi moral biti izrečen, ni bil izrečen . Posledično se je zgodila še
hujša kršitev, ki
glasovala proti. Učencu bi morala biti kazen izrečena v tednu dni in bi imela smisel.
nimam primera
ustrezno obnašanje. Učencu je bilo za dejanje izrečen vzgojni ukrep, učenec je šel
skozi pa se ne spremeni.
Starši so na otrokovi strani, izrečeni ukrepi se jih ne dotaknejo. Na-
silje se

Besedilna analiza opisov reševanja problematike nasilja na šolah opozarja, da
imajo na šolah izkušnje s slabo rešenimi problemi, in nakaže, kaj je zanje zna-
čilno. Izstopa nekaj značilnosti: povezanost teh primerov z odlašanjem reše-
vanja, prikrivanjem ali odločitvam na šoli, da se problem ne reši; slabo sodelo-
vanje z zunanjimi institucijami po presoji šole; v srednjih šolah tudi izključitve
in v osnovnih šolah prešolanje. Po drugi strani so opisi dobro rešenih situacij
prav tako pokazali nekatere prakse, ki bi bile lahko vodilo za razvoj nacionalnih
strategij za odpravo vsakega nasilja iz šolskega prostora: mediacija, pogovori,
sodelovanje s starši, sodelovanje vseh zaposlenih na šoli, učinkovita podpora
svetovalne službe in vodstva šole učiteljem, od katerih se ne pričakuje, da bo-
do probleme reševali sami, sploh, če so v vlogi žrtve.

opisi problemov nasilja na šolah
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98