Page 86 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 86
ela 7c: Deset pojmov, ki se med opisi dobro in slabo rešenih primerov
v SŠ pojavijo največkrat*
Dobro rešeni Slabo rešeni
Pojmi Količnik med Ni na Pojmi Količnik med Ni na
relativnima seznamu relativnima seznamu
frekvencama slabo rešenih frekvencama
dobro
RF/RF_G RF/RF_G rešenih
razrednik 3794,9 dijak 2048,6
verbalno 808,2 X razrednik 1616,7
svetovalna 763,5 X pomete 734,8 X
dijak 715,5 izrečen 367,4
vzgojne 708,8 X pretep 246,5 X
izrečen 553,4 dijaki 198,7 X
obiskovanje 474,4 X nasilje 186,9 X
razgovor 434,8 X izključitev 155,4
86 sošolec 368,0 X preproga 143,7 X
X
mediacija 351,3 X inšpekcija 140,0
* imajo najvišje razmerje v primerjavi z referenčnim korpusom sloven-
skega jezika
Pojmi, ki so med najpogostejšimi opisi dobro rešenih problemov, kažejo na
sodelovanje s svetovalno službo, na pogovore in mediacijo ter na izrečene
vzgojne ukrepe. Pojmi, ki so med najpogostejšimi opisi slabo rešenih proble-
mov, so pometanje (pod preprogo), pretepi, nasilje, izključitve in inšpekcija,
kar kaže na večja nasilna dejanja, ki končajo z izključitvami dijaka in se v po-
vezavi z njimi zgodi tudi »pometanje pod preprogo« ali zanikanje problema
in odlaganje reševanja. Iz zgornjega lahko sklepamo, da so bolje rešeni tisti
problemi nasilja, pri katerih sodeluje svetovalna služba in sta vključena raz-
govor in mediacija. Iz zapisanega ne moremo presojati, koliko težki problem
so opisani in ali so med dobro rešenimi samo manjši, ki jih šola zmore učin-
kovito rešiti. Opise posameznih primerov je potrebno neposredno preveriti
v zbranih podatkih.
Besedilna analiza korpusov omogoča še mnogo podrobnejše analize in
vpoglede v zapise. Med njimi je učinkovito iskanje pojavov pojmov v konte-
kstu (konkordance). Za primer navajamo pregled pojavljanja besede prepro-
ga. Izkaže se, da se povezuje s pometanjem pod preprogo, torej odstopom od
reševanja in zakrivanjem problema. Vidi se tudi nekatere razloge za to, kot so
močni starši, nemoč nad nasilnimi dijaki, pa tudi, da povzroča dodatne pritiske
nad učitelji, ki jih takšno ravnanje prizadene.
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji
v SŠ pojavijo največkrat*
Dobro rešeni Slabo rešeni
Pojmi Količnik med Ni na Pojmi Količnik med Ni na
relativnima seznamu relativnima seznamu
frekvencama slabo rešenih frekvencama
dobro
RF/RF_G RF/RF_G rešenih
razrednik 3794,9 dijak 2048,6
verbalno 808,2 X razrednik 1616,7
svetovalna 763,5 X pomete 734,8 X
dijak 715,5 izrečen 367,4
vzgojne 708,8 X pretep 246,5 X
izrečen 553,4 dijaki 198,7 X
obiskovanje 474,4 X nasilje 186,9 X
razgovor 434,8 X izključitev 155,4
86 sošolec 368,0 X preproga 143,7 X
X
mediacija 351,3 X inšpekcija 140,0
* imajo najvišje razmerje v primerjavi z referenčnim korpusom sloven-
skega jezika
Pojmi, ki so med najpogostejšimi opisi dobro rešenih problemov, kažejo na
sodelovanje s svetovalno službo, na pogovore in mediacijo ter na izrečene
vzgojne ukrepe. Pojmi, ki so med najpogostejšimi opisi slabo rešenih proble-
mov, so pometanje (pod preprogo), pretepi, nasilje, izključitve in inšpekcija,
kar kaže na večja nasilna dejanja, ki končajo z izključitvami dijaka in se v po-
vezavi z njimi zgodi tudi »pometanje pod preprogo« ali zanikanje problema
in odlaganje reševanja. Iz zgornjega lahko sklepamo, da so bolje rešeni tisti
problemi nasilja, pri katerih sodeluje svetovalna služba in sta vključena raz-
govor in mediacija. Iz zapisanega ne moremo presojati, koliko težki problem
so opisani in ali so med dobro rešenimi samo manjši, ki jih šola zmore učin-
kovito rešiti. Opise posameznih primerov je potrebno neposredno preveriti
v zbranih podatkih.
Besedilna analiza korpusov omogoča še mnogo podrobnejše analize in
vpoglede v zapise. Med njimi je učinkovito iskanje pojavov pojmov v konte-
kstu (konkordance). Za primer navajamo pregled pojavljanja besede prepro-
ga. Izkaže se, da se povezuje s pometanjem pod preprogo, torej odstopom od
reševanja in zakrivanjem problema. Vidi se tudi nekatere razloge za to, kot so
močni starši, nemoč nad nasilnimi dijaki, pa tudi, da povzroča dodatne pritiske
nad učitelji, ki jih takšno ravnanje prizadene.
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji