Page 96 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 96
b). Ker je poročanega nasilja v srednji šoli zelo malo, je kazalec za srednjo
šolo manj zanesljiv. Ločen kazalec motenje izvedbe pouka v osnovni in srednji
šoli pojasni 87 % variance poročanja učiteljev o onemogočanju pouka s stra-
ni posameznika in celotnih skupin v razredu, oboje pa enako prispeva h kazal-
cu (tabeli 9.2a in 9.2b).
Tabela 9.1a: Kazalec zaznano nasilje nad učitelji OŠ s strani učencev
Spremenljivke, vključene v kazalec zaznano nasilje Velikost Delež variance
učencev nad učitelji OŠ (kazalec pojasni 54,4 % komponente spremenljive,
variance spremenljivk) ki jo pojasni
kazalec
Kako pogosto v tem šolskem letu se je zgodilo naslednje:
Učenci so kričali name, me zmerjali ali mi grozili. 0,77 0,59
Učenci so pisno, elektronsko ali po telefonu o meni širili ža- 0,69 0,47
ljive neresnice ali me obrekovali.
Učenci so bili do mene fizično nasilni (npr. me odrinili, uda- 0,76 0,58
rili, spotaknili, kaj vrgli vame ali mi grozili s predmeti).
96 Tabela 9.1b: Kazalec zaznano nasilje nad učitelji SŠ s strani dijakov
Spremenljivke, vključene v kazalec zaznano nasilje di- Velikost Delež variance
jakov nad učitelji SŠ (kazalec pojasni 52,5 % variance komponente spremenljive,
ki jo pojasni
spremenljivk) 0,44
0,45 kazalec
Kako pogosto v tem šolskem letu se je zgodilo naslednje: 0,48
0,49
Dijaki so kričali name, me zmerjali ali mi grozili.
0,51
Dijaki so pisno, elektronsko ali po telefonu o meni širili ža-
ljive neresnice ali me obrekovali. 0,58
Dijaki so bili do mene fizično nasilni (npr. me odrinili, uda-
rili, spotaknili, kaj vrgli vame ali mi grozili s predmeti).
Tabela 9.2a: Kazalec motenja pouka v OŠ s strani učencev
Spremenljivke, vključene v kazalec motenje pouka Velikost Delež variance
(kazalec pojasni 86,8 % variance spremenljivk) komponente spremenljive,
ki jo pojasni
Kako pogosto v tem šolskem letu se je zgodilo naslednje: 0,93
Posamezen učenec je s svojim vedenjem otežil ali onemo- 0,93 kazalec
gočil načrtovano izvedbo pouka.
Učenci so kot skupina s svojim vedenjem otežili ali one- 0,86
mogočili načrtovano izvedbo pouka.
0,86
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji
šolo manj zanesljiv. Ločen kazalec motenje izvedbe pouka v osnovni in srednji
šoli pojasni 87 % variance poročanja učiteljev o onemogočanju pouka s stra-
ni posameznika in celotnih skupin v razredu, oboje pa enako prispeva h kazal-
cu (tabeli 9.2a in 9.2b).
Tabela 9.1a: Kazalec zaznano nasilje nad učitelji OŠ s strani učencev
Spremenljivke, vključene v kazalec zaznano nasilje Velikost Delež variance
učencev nad učitelji OŠ (kazalec pojasni 54,4 % komponente spremenljive,
variance spremenljivk) ki jo pojasni
kazalec
Kako pogosto v tem šolskem letu se je zgodilo naslednje:
Učenci so kričali name, me zmerjali ali mi grozili. 0,77 0,59
Učenci so pisno, elektronsko ali po telefonu o meni širili ža- 0,69 0,47
ljive neresnice ali me obrekovali.
Učenci so bili do mene fizično nasilni (npr. me odrinili, uda- 0,76 0,58
rili, spotaknili, kaj vrgli vame ali mi grozili s predmeti).
96 Tabela 9.1b: Kazalec zaznano nasilje nad učitelji SŠ s strani dijakov
Spremenljivke, vključene v kazalec zaznano nasilje di- Velikost Delež variance
jakov nad učitelji SŠ (kazalec pojasni 52,5 % variance komponente spremenljive,
ki jo pojasni
spremenljivk) 0,44
0,45 kazalec
Kako pogosto v tem šolskem letu se je zgodilo naslednje: 0,48
0,49
Dijaki so kričali name, me zmerjali ali mi grozili.
0,51
Dijaki so pisno, elektronsko ali po telefonu o meni širili ža-
ljive neresnice ali me obrekovali. 0,58
Dijaki so bili do mene fizično nasilni (npr. me odrinili, uda-
rili, spotaknili, kaj vrgli vame ali mi grozili s predmeti).
Tabela 9.2a: Kazalec motenja pouka v OŠ s strani učencev
Spremenljivke, vključene v kazalec motenje pouka Velikost Delež variance
(kazalec pojasni 86,8 % variance spremenljivk) komponente spremenljive,
ki jo pojasni
Kako pogosto v tem šolskem letu se je zgodilo naslednje: 0,93
Posamezen učenec je s svojim vedenjem otežil ali onemo- 0,93 kazalec
gočil načrtovano izvedbo pouka.
Učenci so kot skupina s svojim vedenjem otežili ali one- 0,86
mogočili načrtovano izvedbo pouka.
0,86
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji