Page 69 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 69
pisi problemov nasilja na šolah 69

Vprašalnika za učitelje in ravnatelje o zaznavanju nasilja, ki so ga doživeli pri
svojem delu, sta vsebovala tudi dve odprti vprašanji ali, bolje, prošnji, naj uči-
telji in ravnatelji s svojimi besedami opišejo primer nasilja, za katerega menijo,
da ga je šola dobro obravnavala ter rešila, in primer nasilnega dogodka, ki so
ga bili deležni, in menijo, da ga šola ni dobro rešila. Opisi dogodkov pojasnju-
jejo ostale zbrane podatke v študiji. Odgovore ravnateljev smo analizirali kva-
litativno, odgovore učiteljev pa tudi s pomočjo zahtevnejših postopkov bese-
dilne analize pogostosti pojavljanja besed in besednih zvez.

V nadaljevanju povzemamo glavna sporočila opisov dogodkov, najprej
ravnateljev in nato učiteljev, ločeno z osnovnih in srednjih šol. Opisov ravnate-
ljev je bilo relativno malo, zato jih lahko prikažemo v celoti. S kvalitativno ana-
lizo smo jih razvrstili v večje vsebinske skupine. Za objavo v tem poročilu smo
jih uredniki po potrebi skrajšali v povzetke.

Primeri nasilnih dejanj in vedenja, ki so jih ravnatelji
šol navedli kot slabo rešene

Ravnatelji so poslali 42 opisov slabo rešenih primerov (tabela 5a), ki smo jih raz-
vrstili v štiri vsebinske skupine:

– Spletno nasilje, ki je slabo obravnavano zaradi pomanjkanja znanja (2
primera).

– Pomanjkanje ali neusklajena raba protokola ali pravil za postopke na
šoli, ki neposredno opozarjajo na potrebno izboljšanje pravilnikov in
postopkov na sistemski ravni (13 primerov).
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74