Page 48 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 48
oci pogovarjali o stvareh, ki jih počnejo (okoli 78 % staršev je odgovorilo, da
so to pogosto počeli), se igrali z lego kockami ali drugimi konstrukcijskimi igra-
čami (približno 73 % jih je to prav tako počelo pogosto), okoli 71 % jih je s svoji-
mi otroki pogosto bralo knjige.
Tabela 2.22: Pogostost izostanka učencev pri pouku
Kako pogosto manjkaš v šoli? Odstotek SE
enkrat na teden 8,18 0,63
enkrat na dva tedna 4,55 0,38
enkrat na mesec 16,66 0,84
nikoli ali skoraj nikoli 70,6 0,9
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Učenci so poročali, kako pogosto izostanejo od pouka. Večina četrtošolcev
je poročala, da nikoli ali skoraj nikoli ne izostane od pouka (teh je bilo nekaj čez
48 70 %), kar je prikazano v tabeli 2.22.
Tabela 2.23: Kako pogosto so učenci utrujeni in/ali lačni,
ko pridejo v šolo?
Kako pogosto se tako počutiš, Vsak dan Skoraj Včasih Nikoli
ko prideš zjutraj v šolo? vsak dan
17,47 (0,72) 52,14 (0,97) 9,69 (0,57)
Utrujen sem. 12,64 (0,97) 20,7 (0,75) 42,12 (1,02) 33,69 (1,08)
Lačen sem. 11,55 (0,61)
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.
Učenci so poročali, kako pogosto so utrujeni ali lačni, ko pridejo v šolo. Iz
tabele 2.23 vidimo, da je približno 17 % učencev, ko pridejo zjutraj v šolo, utru-
jenih, in sicer vsak dan. Okoli 20 % učencev pa je utrujenih skoraj vsak dan, ko
pridejo zjutraj v šolo. Prav tako je okoli 42 % četrtošolcev poročalo, da pridejo
včasih v šolo lačni. Tistih, ki pridejo zjutraj v šolo lačni skoraj vsak dan, je nekaj
manj kakor 12 %. Tudi delež tistih, ki pridejo zjutraj v šolo lačni prav vsak dan, je
zaskrbljujoč – teh je namreč nekaj več kakor 12 %.
bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
so to pogosto počeli), se igrali z lego kockami ali drugimi konstrukcijskimi igra-
čami (približno 73 % jih je to prav tako počelo pogosto), okoli 71 % jih je s svoji-
mi otroki pogosto bralo knjige.
Tabela 2.22: Pogostost izostanka učencev pri pouku
Kako pogosto manjkaš v šoli? Odstotek SE
enkrat na teden 8,18 0,63
enkrat na dva tedna 4,55 0,38
enkrat na mesec 16,66 0,84
nikoli ali skoraj nikoli 70,6 0,9
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Učenci so poročali, kako pogosto izostanejo od pouka. Večina četrtošolcev
je poročala, da nikoli ali skoraj nikoli ne izostane od pouka (teh je bilo nekaj čez
48 70 %), kar je prikazano v tabeli 2.22.
Tabela 2.23: Kako pogosto so učenci utrujeni in/ali lačni,
ko pridejo v šolo?
Kako pogosto se tako počutiš, Vsak dan Skoraj Včasih Nikoli
ko prideš zjutraj v šolo? vsak dan
17,47 (0,72) 52,14 (0,97) 9,69 (0,57)
Utrujen sem. 12,64 (0,97) 20,7 (0,75) 42,12 (1,02) 33,69 (1,08)
Lačen sem. 11,55 (0,61)
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.
Učenci so poročali, kako pogosto so utrujeni ali lačni, ko pridejo v šolo. Iz
tabele 2.23 vidimo, da je približno 17 % učencev, ko pridejo zjutraj v šolo, utru-
jenih, in sicer vsak dan. Okoli 20 % učencev pa je utrujenih skoraj vsak dan, ko
pridejo zjutraj v šolo. Prav tako je okoli 42 % četrtošolcev poročalo, da pridejo
včasih v šolo lačni. Tistih, ki pridejo zjutraj v šolo lačni skoraj vsak dan, je nekaj
manj kakor 12 %. Tudi delež tistih, ki pridejo zjutraj v šolo lačni prav vsak dan, je
zaskrbljujoč – teh je namreč nekaj več kakor 12 %.
bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji