Page 41 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 41
ela 2.7: Osnovno študijsko področje učiteljev
Katero je bilo vaše osnovno študijsko področje? Da Ne
razredni pouk Odstotek (SE) Odstotek (SE)
predmetni pouk (na pedagoški fakulteti)
slovenski jezik 100 (0,00) 0 (0,00)
drugo
1,16 (0,67) 98,84 (0,67)
1,53 (1,03) 98,47 (1,03)
1,19 (0,69) 98,81 (0,69)
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Iz tabele 2.7 vidimo, da v Sloveniji četrtošolce poučujejo učitelji osnovnega
študijskega področja razredni pouk, manjši delež učencev pa poučujejo učite-
lji, ki so zraven osnovnega študijskega področja navedli še predmetni pouk (na
kateri izmed pedagoških fakultet), slovenski jezik in drugo študijsko področje.
Tabela 2.8: Poudarek različnim področjem tekom študija učiteljev
Kolikšen poudarek je bil med študijem posebej 41
namenjen naslednjim področjem? poudarjeno
sploh ne pregledno 59,39 (4,05)
slovenski jezik 48,70 (3,80)
književnost 1,88 (1,21) 38,73 (3,90) 24,08 (3,04)
pedagogika/poučevanje branja 1,46 (0,85) 49,84 (3,65) 40,41 (3,76)
pedagoška psihologija 20,98 (3,07) 54,94 (3,55)
težave pri branju 2,06 (1,17) 57,53 (3,84) 3,81 (1,30)
teorija branja 43,14 (3,61) 53,05 (3,66) 5,73 (2,11)
specialna pedagogika 45,33 (3,72) 48,94 (3,86) 10,57 (2,13)
tuji jezik 20,47 (2,85) 68,96 (3,09) 2,73 (1,19)
preverjanje in ocenjevanje branja 38,12 (3,46) 59,15 (3,65) 3,72 (1,37)
učenje v zgodnjem otroštvu 55,46 (3,40) 40,82 (3,05) 6,33 (1,80)
37,01 (3,91) 56,65 (4,05)
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.
Učitelje smo vprašali, kakšen poudarek je bil med njihovim študijem pos-
večen različnim (navedenim) področjem. V tabeli 2.8 vidimo deleže učencev
(četrtošolcev), ki so jih poučevali učitelji, ki so povedali, da so bila tekom njiho-
vega študija posebej poudarjena naslednja študijska področja: slovenski jezik,
književnost, pedagoška psihologija. Hkrati iz tabele razberemo velik delež tis-
tih četrtošolcev, ki imajo učitelje, ki so odgovorili, da nekatera področja sploh
niso bila poudarjena tekom njihovega študija – ta so: preverjanje in ocenjeva-
nje branja, teorije branja, težave pri branju. V prvih dveh primerih to velja za
slovenija v raziskavi pirls in epirls 2016
Katero je bilo vaše osnovno študijsko področje? Da Ne
razredni pouk Odstotek (SE) Odstotek (SE)
predmetni pouk (na pedagoški fakulteti)
slovenski jezik 100 (0,00) 0 (0,00)
drugo
1,16 (0,67) 98,84 (0,67)
1,53 (1,03) 98,47 (1,03)
1,19 (0,69) 98,81 (0,69)
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Iz tabele 2.7 vidimo, da v Sloveniji četrtošolce poučujejo učitelji osnovnega
študijskega področja razredni pouk, manjši delež učencev pa poučujejo učite-
lji, ki so zraven osnovnega študijskega področja navedli še predmetni pouk (na
kateri izmed pedagoških fakultet), slovenski jezik in drugo študijsko področje.
Tabela 2.8: Poudarek različnim področjem tekom študija učiteljev
Kolikšen poudarek je bil med študijem posebej 41
namenjen naslednjim področjem? poudarjeno
sploh ne pregledno 59,39 (4,05)
slovenski jezik 48,70 (3,80)
književnost 1,88 (1,21) 38,73 (3,90) 24,08 (3,04)
pedagogika/poučevanje branja 1,46 (0,85) 49,84 (3,65) 40,41 (3,76)
pedagoška psihologija 20,98 (3,07) 54,94 (3,55)
težave pri branju 2,06 (1,17) 57,53 (3,84) 3,81 (1,30)
teorija branja 43,14 (3,61) 53,05 (3,66) 5,73 (2,11)
specialna pedagogika 45,33 (3,72) 48,94 (3,86) 10,57 (2,13)
tuji jezik 20,47 (2,85) 68,96 (3,09) 2,73 (1,19)
preverjanje in ocenjevanje branja 38,12 (3,46) 59,15 (3,65) 3,72 (1,37)
učenje v zgodnjem otroštvu 55,46 (3,40) 40,82 (3,05) 6,33 (1,80)
37,01 (3,91) 56,65 (4,05)
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.
Učitelje smo vprašali, kakšen poudarek je bil med njihovim študijem pos-
večen različnim (navedenim) področjem. V tabeli 2.8 vidimo deleže učencev
(četrtošolcev), ki so jih poučevali učitelji, ki so povedali, da so bila tekom njiho-
vega študija posebej poudarjena naslednja študijska področja: slovenski jezik,
književnost, pedagoška psihologija. Hkrati iz tabele razberemo velik delež tis-
tih četrtošolcev, ki imajo učitelje, ki so odgovorili, da nekatera področja sploh
niso bila poudarjena tekom njihovega študija – ta so: preverjanje in ocenjeva-
nje branja, teorije branja, težave pri branju. V prvih dveh primerih to velja za
slovenija v raziskavi pirls in epirls 2016