Page 43 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 43
h kategorijah. Najmanjši je delež ravnateljev, ki to funkcijo opravlja več kot
30 let.

Tabela 2.11: Stopnja izobrazbe ravnateljev

Katera je vaša najvišje dosežena stopnja izobrazbe? Odstotek SE
nedokončan univerzitetni dodiplomski študij (oziroma končana manj
kot druga bolonjska stopnja) 10,12 4,06
univerzitetni dodiplomski študij (druga bolonjska stopnja)
magisterij znanosti/umetnosti (nebolonjski) 80,47 4,79
doktorat znanosti 7,95 2,35
1,47 1,47

Vir: Nacionalna baza PIRLS.

Ravnatelje smo vprašali po njihovi stopnji izobrazbe. Iz tabele 2.11 vidimo, 43
da ima večina ravnateljev končano univerzitetno dodiplomsko stopnjo (ozi-
roma drugo bolonjsko stopnjo), nato sledijo nedokončan univerzitetni dodi-
plomski študij (oziroma končana manj kot druga bolonjska stopnja), magiste-
rij znanosti in na koncu delež tistih, ki imajo doktorat znanosti.

Tabela 2.12: Kvalifikacije ravnateljev na področju vodenja v izobraževanju

Imate kakšno od naslednjih strokovnih kvalifikacij na področju Da Ne
vodenja v izobraževanju?
35,75 (4,26) 64,25 (4,26)
certifikat ali licenco 10,93 (2,89) 89,07 (2,89)
1,46 (1,47) 98,54 (1,47)
magisterij znanosti ali specializacijo

doktorat znanosti

Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

Pri vprašanju, katerega rezultate navajamo v tabeli 2.12, nas je posebej za-
nimalo, ali imajo opravljeno kvalifikacijo na področju vodenja v izobraževanju.
Večina ravnateljev je izbrala odgovor ne. Pa vendarle, okoli 36 % jih je odgo-
vorilo, da imajo certifikat ali licenco na področju vodenja v izobraževanju, ne-
kaj jih ima s tega področja končan tudi magisterij znanosti ali specializacijo in
doktorat znanosti.

2.1.2 Opis vzorca učencev (in staršev četrtošolcev) v Sloveniji
ter nekatere značilnosti učencev in njihovih staršev

V raziskavi PIRLS je sodelovalo 4.499 učencev in prav tolikšno število staršev
(4.499 staršev torej), v ePIRLS pa 4.303 učencev (gre za iste učence, ki so dan
prej reševali test PIRLS).

slovenija v raziskavi pirls in epirls 2016
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48