Page 16 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 16
bila možnost cikla 2016 preverjanje bralne pismenosti na računalniku (ePIRLS),
v katerem je sodelovala tudi Slovenija. Zato v tej monografiji najdemo rezulta-
te za PIRLS 2016 in ePIRLS 2016; pa ne le osnovne rezultate ravni bralne pisme-
nosti, v monografiji navajamo tudi rezultate iz ozadenjskih vprašalnikov (ki so
jih izpolnjevali učenci, starši, učitelji in ravnatelji). Ti podatki so namreč zelo po-
membni pri interpretaciji »osnovnih« rezultatov: in sicer, ker je raziskava PIRLS
zasnovana tako, da meri raven bralne pismenosti (praviloma) četrtošolcev in
četrtošolk, nam ti ozadenjski vprašalniki pomagajo prav pri boljši interpretaciji
teh rezultatov. V monografiji za četrtošolce in četrtošolke uporabljamo moško
slovnično obliko: naslavljamo jih z učenci ali četrtošolci, razen v primerih, kjer
posebej opisujemo razlike med četrtošolkami in četrtošolci v doseženi bralni
pismenosti.
Zahvala za tehnično pomoč pri izdelavi tabel v monografiji gre g. Juretu
Novaku, za lekturo teksta g. Davorinu Dukiču, za oblikovanje pa dr. Jonatanu
Vinklerju.
Dr. Eva Klemenčič Mirazchiyski
16
bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
v katerem je sodelovala tudi Slovenija. Zato v tej monografiji najdemo rezulta-
te za PIRLS 2016 in ePIRLS 2016; pa ne le osnovne rezultate ravni bralne pisme-
nosti, v monografiji navajamo tudi rezultate iz ozadenjskih vprašalnikov (ki so
jih izpolnjevali učenci, starši, učitelji in ravnatelji). Ti podatki so namreč zelo po-
membni pri interpretaciji »osnovnih« rezultatov: in sicer, ker je raziskava PIRLS
zasnovana tako, da meri raven bralne pismenosti (praviloma) četrtošolcev in
četrtošolk, nam ti ozadenjski vprašalniki pomagajo prav pri boljši interpretaciji
teh rezultatov. V monografiji za četrtošolce in četrtošolke uporabljamo moško
slovnično obliko: naslavljamo jih z učenci ali četrtošolci, razen v primerih, kjer
posebej opisujemo razlike med četrtošolkami in četrtošolci v doseženi bralni
pismenosti.
Zahvala za tehnično pomoč pri izdelavi tabel v monografiji gre g. Juretu
Novaku, za lekturo teksta g. Davorinu Dukiču, za oblikovanje pa dr. Jonatanu
Vinklerju.
Dr. Eva Klemenčič Mirazchiyski
16
bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji