Page 141 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 141
ovzetek 141

V tej monografiji predstavljamo ključne rezultate Mednarodne raziskave bral-
ne pismenosti (ang. Progress in International Reading Literacy Study – PIRLS) za
Slovenijo, in sicer rezultate za cikel 2016. V Sloveniji to raziskavo izvaja Pedago-
ški inštitut, na mednarodni ravni pa jo koordinira Mednarodna zveza za evalva-
cijo izobraževalnih dosežkov (IEA oziroma ang. The International Association for
the Evaluation of Educational Achievement). Glavni študijski center raziskave pa
predstavlja TIMSS & PIRLS International Study Center iz Bostona (ZDA).

Gre za ciklično raziskavo; Slovenija je v mednarodni raziskavi na področju
bralne pismenosti četrtošolcev prvič sodelovala leta 1991 (takrat je raziskava
imela kratico RL – ang. Reading Literacy), nato 2001 (prvič s kratico PIRLS), nato
2006 in 2011, nazadnje v ciklu raziskave leta 2016. Zato v določenih delih poro-
čila predstavljamo tudi trende. Posebnost cikla 2016 pa je bila možnost prever-
janje bralne pismenosti na računalniku (ePIRLS), v katerem je sodelovala tudi
Slovenija. Zato v tej monografiji najdemo rezultate tako za PIRLS 2016 kakor za
ePIRLS 2016. Pa ne le osnovne rezultate ravni bralne pismenosti četrtošolcev
(kar je prevladujoča ciljna populacija), v monografiji navajamo tudi rezultate iz
ozadenjskih vprašalnikov (učencev, staršev, učiteljev in ravnateljev).

V raziskavi v Sloveniji (v glavnem zajemu podatkov cikla 2016) so sodelovali:

– PIRLS: 160 šol (253 razredov – oddelkov), enako število ravnateljev,
253 učiteljev, 4.499 učencev in prav tako število staršev (4.499 staršev
torej).

– ePIRLS: 250 razredov (oddelkov) in 4.303 učencev.
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146