Page 116 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 116
ela 6.1: Kaj učenci menijo o šoli?

Kaj meniš o svoji šoli? Povej nam, Zelo se Strinjam se Ne Sploh se ne
koliko se strinjaš z naslednjimi strinjam strinjam se strinjam
trditvami.
25,29 (1,25) 49,89 (1,26) 14,2 (0,8) 10,61 (0,82)
Rad sem v šoli. 52,34 (1,27) 36,38 (1,01) 7,71 (0,6) 3,57 (0,38)
45,45 (1,12) 39,36 (0,91) 8,8 (0,67) 6,39 (0,56)
V šoli se počutim varno.
59,64 (1,24) 32,18 (1,01) 5,73 (0,52) 2,45 (0,35)
Čutim, da pripadam tej šoli.
58,68 (1,2) 31,36 (1,02) 5,73 (0,61) 4,23 (0,38)
Učiteljice in učitelji so do mene
pravični.

Ponosen sem, da hodim na to šolo.

Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

Večina naših četrtošolcev – okoli polovica – se je strinjala s trditvijo, da so
v šoli radi, s to trditvijo pa se je zelo strinjala okoli četrtina naših četrtošolcev.
116 Učenci se v šoli počutijo pretežno varno. A kljub temu se okoli 4 % učencev s
to trditvijo sploh ni strinjalo in okoli 8 % ni strinjalo. Močno je tudi izražena pri-
padnost šoli (tudi tukaj ne pri vseh učencih), občutek, da so učitelji do učen-
cev pravični (tega občutka vendarle nimajo vsi – to velja za okoli 2 % učencev,
ki se s trditvijo sploh niso strinjali, in za okoli 6 % učencev, ki se s trditvijo niso
strinjali). Večina učencev je tudi ponosnih, da hodijo v svojo šolo. Vse to je mo-
goče razbrati iz tabele 6.1.

Tabela 6.2: Pogostost sodelovanja med učitelji na šoli

Kako pogosto sodelujete z drugimi Zelo Pogosto Včasih Nikoli
8,90 (2,29) ali skoraj
učitelji na naslednje načine: pogosto 55,15 (4,38)
26,92 (3,43) nikoli
S kolegicami in kolegi delim svoje iz- 48,89 (4,05) 41,79 (3,53) 45,55 (3,95) 0,42 (0,42)
kušnje pri poučevanju. 2,15 (0,92) 21,35 (3,71) 32,88 (3,41)
Obiskujem druge razrede, da se o 26,80 (3,71) 43,28 (3,72) 21,35 (3,26)
poučevanju naučim kaj novega. 1,19 (0,63) 12,06 (2,44)
Delamo skupaj, da izboljšamo 3,00 (1,41)
poučevanje določene teme. 14,24 (2,57) 49,24 (3,40)
Skupaj z učitelji z drugih šol delamo 41,20 (3,53)
na kurikulu.
Sodelujem z učiteljicami in učitelji 3,63 (1,41)
drugih razredov, da zagotovim konti-
nuiteto pri učenju.

Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121