Page 118 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 118
viranje učencev, pričakovanja staršev glede učenčevih dosežkov – vsakega od
teh dejavnikov okoli 20 % ravnateljev ocenjuje kot zelo visoko. Kategorija zelo
nizko je bila izbrana bolj izjemoma. Največje deleže je dosegala pri naslednjih
postavkah: odločenost staršev, da zagotovijo pripravljenost učencev na uče-
nje (to je kot nizko ocenilo okoli 16 % ravnateljev), vključenost staršev v šolske
aktivnosti (približno 8 % ravnateljev) ter podpora staršev otroku pri doseganju
učnih dosežkov (tudi približno 8 % ravnateljev). In kako so te iste postavke oce-
njevali učitelji? To prikazujemo v tabeli 6.5.

Tabela 6.4: Ocena različnih dejavnikov na šoli, ki so (lahko) povezani
s šolsko klimo – mnenje ravnateljev

Kako bi ocenili Zelo visoko Visoko Srednje Nizko Zelo nizko
naslednje dejavnike

na vaši šoli?

razumevanje kurikularnih 23 (5,12) 55,57 (3,98) 21,04 (4,5) 0,39 (0,39) 0
ciljev s strani učiteljev

118 uspešnost učiteljev pri iz- 20,54 (4,65) 63,8 (5,86) 15,66 (3,55) 0 0
vajanju kurikula

pričakovanja učiteljev 15,96 (4,32) 62,95 (5,35) 20,63 (4,03) 0,46 (0,46) 0
glede dosežkov otrok

sposobnost učiteljev 23,62 (6,29) 50,45 (6,37) 25,93 (2,65) 0 0
za motiviranje učenk in
učencev

sodelovanje med vod- 38,93 (6,79) 43,18 (6,04) 16,92 (3,85) 0,58 (0,58) 0,39 (0,39)
stvom šole in učitelji z
namenom načrtovan-
ja pouka

vključenost staršev v šol- 12,57 (4,96) 28,41 (5,62) 49,23 (6,17) 8,39 (2,25) 1,4 (0,85)
ske aktivnosti

odločenost staršev, da 3,54 (1,88) 21,06 (6,35) 59,39 (7,27) 16,01 (3,63) 0
zagotovijo, da so učen-
ke in učenci pripravljeni
na učenje

pričakovanja staršev 20,04 (5,18) 58,8 (5,71) 21,16 (4,33) 0 0
glede učenčevih
dosežkov

podpora staršev otro- 2,55 (1,72) 16,96 (5,25) 72,41 (5,87) 8,08 (2,45) 0
ku pri doseganju učnih
dosežkov

prizadevanja učenk in 0,36 (0,36) 26,42 (5,41) 66,95 (5,84) 5,76 (2,43) 0,5 (0,5)
učencev, da bi bili v šo-
li uspešni

sposobnosti učenk in 0 41,75 (4,59) 57,42 (4,6) 0,83 (0,61) 0
učencev, da bi dosegli
učne cilje

bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123