Page 117 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 117
Večina četrtošolcev (tabela 6.2) ima učitelje, ki s svojimi kolegi pogosto ali
zelo pogosto sodelujejo na način, da si medsebojno izmenjujejo izkušnje (za
kategorijo pogosto to velja za skoraj 42 % četrtošolcev in za kategorijo zelo
pogosto za skoraj 49 % četrtošolcev), da izboljšajo poučevanje določene teme
(pogosto za okoli 43 % in zelo pogosto za okoli 27 % četrtošolcev) in zaradi za-
gotavljanja kontinuitete pri učenju (v ta namen pogosto sodelujejo učitelji ne-
kaj več kot 49 % četrtošolcev in zelo pogosto učitelji okoli 14 % četrtošolcev).
Manj pogosti obliki sodelovanja sta sodelovanje z učitelji drugih šol na kuriku-
lu in obiskovanje drugih razredov zato, da bi se učitelji pri poučevanju nauči-
li kaj novega.
Tabela 6.3: Zadovoljstvo učiteljev z delom v šoli
Kako pogosto se kot učiteljica ali Zelo Pogosto Včasih Nikoli
učitelj počutite, kot navajamo pri pogosto ali skoraj
45,55 (3,52) 5,42 (1,71)
naslednjih postavkah: 36,63 (3,34) 4,13 (1,40) nikoli
53,01 (3,78) 19,56 (3,19)
Zadovoljen/-a sem s poklicem učitelja/ 48,65 (3,73) 59,57 (3,69) 12,00 (2,24) 0,38 (0,38)
učiteljice. 38,87 (4,00) 8,42 (2,14)
0,38 (0,38)
Moje delo je smiselno in ima namen. 58,86 (3,46) 1,97 (1,21) 117
1,39 (1,06)
Navdušen/-a sem nad svojo službo. 25,46 (3,19)
0
Moje delo me inspirira. 27,05 (3,18)
Ponosen/-na sem na delo, ki ga 52,71 (4,17)
opravljam.
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.
Večina četrtošolcev ima učitelje, ki so zadovoljni z delom v šoli (tabela 6.3).
Okoli 49 % četrtošolcev ima učitelje, ki so s svojim poklicem zelo pogosto za-
dovoljni, in skoraj 46 % četrtošolcev ima učitelje, ki so s svojim poklicem po-
gosto zadovoljni. Večina četrtošolcev ima učitelje, ki v svojem delu zelo pogos-
to tudi vidijo smisel (nekaj manj kot 60 % četrtošolcev), so pogosto navdušeni
nad svojo službo (več kot polovica četrtošolcev), ki jih njihovo delo pogosto in-
spirira, okoli 53 % četrtošolcev ima učitelje, ki so zelo pogosto ponosni na de-
lo, ki ga opravljajo. Četrtošolcev, katerih učitelji bi poročali, da nikoli ali skoraj
nikoli niso ponosni na delo, ki ga opravljajo, pa v raziskavi PIRLS 2016 ni bilo.
Ravnatelji so ocenjevali različne dejavnike v šoli, ki so povezani s šolskim
delom (tabela 6.4). Izmed ponujenih dejavnikov so najvišje (kategorija zelo vi-
soko) ocenili sodelovanje med vodstvom šole in učitelji z namenom načrtova-
nja pouka – tako je menilo približno 39 % ravnateljev. Delež zelo visoko oce-
njenih dejavnikov šolske klime (tudi tukaj gledamo kategorijo zelo visoko)
predstavljajo tudi naslednji dejavniki: razumevanje kurikularnih ciljev s stra-
ni učiteljev in njihova uspešna implementacija, sposobnost učiteljev za moti-
šolska klima, šolska disciplina in varnost
zelo pogosto sodelujejo na način, da si medsebojno izmenjujejo izkušnje (za
kategorijo pogosto to velja za skoraj 42 % četrtošolcev in za kategorijo zelo
pogosto za skoraj 49 % četrtošolcev), da izboljšajo poučevanje določene teme
(pogosto za okoli 43 % in zelo pogosto za okoli 27 % četrtošolcev) in zaradi za-
gotavljanja kontinuitete pri učenju (v ta namen pogosto sodelujejo učitelji ne-
kaj več kot 49 % četrtošolcev in zelo pogosto učitelji okoli 14 % četrtošolcev).
Manj pogosti obliki sodelovanja sta sodelovanje z učitelji drugih šol na kuriku-
lu in obiskovanje drugih razredov zato, da bi se učitelji pri poučevanju nauči-
li kaj novega.
Tabela 6.3: Zadovoljstvo učiteljev z delom v šoli
Kako pogosto se kot učiteljica ali Zelo Pogosto Včasih Nikoli
učitelj počutite, kot navajamo pri pogosto ali skoraj
45,55 (3,52) 5,42 (1,71)
naslednjih postavkah: 36,63 (3,34) 4,13 (1,40) nikoli
53,01 (3,78) 19,56 (3,19)
Zadovoljen/-a sem s poklicem učitelja/ 48,65 (3,73) 59,57 (3,69) 12,00 (2,24) 0,38 (0,38)
učiteljice. 38,87 (4,00) 8,42 (2,14)
0,38 (0,38)
Moje delo je smiselno in ima namen. 58,86 (3,46) 1,97 (1,21) 117
1,39 (1,06)
Navdušen/-a sem nad svojo službo. 25,46 (3,19)
0
Moje delo me inspirira. 27,05 (3,18)
Ponosen/-na sem na delo, ki ga 52,71 (4,17)
opravljam.
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.
Večina četrtošolcev ima učitelje, ki so zadovoljni z delom v šoli (tabela 6.3).
Okoli 49 % četrtošolcev ima učitelje, ki so s svojim poklicem zelo pogosto za-
dovoljni, in skoraj 46 % četrtošolcev ima učitelje, ki so s svojim poklicem po-
gosto zadovoljni. Večina četrtošolcev ima učitelje, ki v svojem delu zelo pogos-
to tudi vidijo smisel (nekaj manj kot 60 % četrtošolcev), so pogosto navdušeni
nad svojo službo (več kot polovica četrtošolcev), ki jih njihovo delo pogosto in-
spirira, okoli 53 % četrtošolcev ima učitelje, ki so zelo pogosto ponosni na de-
lo, ki ga opravljajo. Četrtošolcev, katerih učitelji bi poročali, da nikoli ali skoraj
nikoli niso ponosni na delo, ki ga opravljajo, pa v raziskavi PIRLS 2016 ni bilo.
Ravnatelji so ocenjevali različne dejavnike v šoli, ki so povezani s šolskim
delom (tabela 6.4). Izmed ponujenih dejavnikov so najvišje (kategorija zelo vi-
soko) ocenili sodelovanje med vodstvom šole in učitelji z namenom načrtova-
nja pouka – tako je menilo približno 39 % ravnateljev. Delež zelo visoko oce-
njenih dejavnikov šolske klime (tudi tukaj gledamo kategorijo zelo visoko)
predstavljajo tudi naslednji dejavniki: razumevanje kurikularnih ciljev s stra-
ni učiteljev in njihova uspešna implementacija, sposobnost učiteljev za moti-
šolska klima, šolska disciplina in varnost