Page 121 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 121
dosežke (Klemenčič, Mirazchiyski in Sandoval-Hernández, 2014). In kaj o šo-
li, ki jo obiskuje njihov otrok, menijo starši?

Tabela 6.6: Mnenja staršev o šoli, ki jo obiskuje njihov otrok

Kaj menite o šoli, ki jo obiskuje Zelo se Strinjam se Ne Sploh se ne
vaš otrok? strinjam strinjam se strinjam

Šola me vključuje v otrokovo 31,33 (0,91) 59,92 (0,84) 7,6 (0,53) 1,16 (0,22)
izobraževanje.
39,58 (1,5) 55,59 (1,32) 4,35 (0,54) 0,48 (0,11)
Šola zagotavlja varno okolje.
40,33 (1,26) 54,82 (1,11) 4,33 (0,42) 0,52 (0,16)
V šoli skrbijo za otrokov napredek pri
pouku.

V šoli dobro poskrbijo za to, da me ob- 35,55 (1,07) 54,35 (0,98) 9,16 (0,57) 0,94 (0,17)
veščajo o napredku mojega otroka.

V šoli stremijo k visokim akademskim 20,12 (0,81) 57,44 (0,95) 19,79 (0,9) 2,65 (0,35)
standardom.

Zaradi dobrega dela šole moj otrok 29,74 (1,09) 53,82 (1,08) 14,55 (0,71) 1,89 (0,24) 121
napreduje v branju.

Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

Kakor vidimo iz tabele 6.6, se večina staršev strinja glede različnih trditev
o šoli, ki jo obiskuje njihov otrok. Tudi odgovori, da se s temi trditvami zelo
strinjajo, so precej pogosti; vsekakor pogostejši kakor nestrinjanje s trditvami.
Skratka, prevladujoča percepcija staršev je, da šola starše vključuje v otrokovo
izobraževanje, da je glede obveščanja o napredku otroka dobro poskrbljeno,
da zaradi dobrega dela šole njihov otrok v branju in sicer pri pouku napredu-
je pa tudi da v šoli, ki jo obiskuje njihov otrok, stremijo k visokim akademskim
standardom. Ena od trditev se je nanašala na šolo kot varno okolje. Starši se ze-
lo strinjajo (skoraj 40 %) ali strinjajo (okoli 56 %), da šola zagotavlja varno oko-
lje. Pa vendarle, nekaj problematičnega vedenja je, po mnenju učiteljev, ravna-
teljev in učencev, vsekakor prisotnega na šolah.3 Te rezultate predstavljamo v
nadaljevanju.

Trditve, ki so spraševale o najrazličnejših možnih problemih v šoli (odgo-
varjali so za četrtošolce), so ravnatelji označili kot ni problem ali kot manjši pro-
blem (tabela 6.7). Nekoliko pa vendarle izstopajo naslednje trditve (v oklepa-
jih prikazujemo deleže ravnateljev, ki so ocenili, da je to na njihovi šoli zmeren
problem): nemir v razredih (to je zmeren problem za okoli 15 % ravnateljev),
žaljenje, poniževanje (za okoli 11 % ravnateljev), ustrahovanje in besedno nasi-

3 Iz tabele 6.6 pa prav tako vidimo, da se niso vsi starši strinjali, da šola zagotavlja varno okolje.

šolska klima, šolska disciplina in varnost
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126